علفتراش و یا علفزن یکی از کاربردی ترین محصولات در حوزه کشاورزی و باغبانی، که همیشه برای هر کشاورزی مورد نیاز هست. چون همیشه علف های هرز که بزرگترین دشمن درختان ، درخچه ها و همچنین گیاهان بوته ای هستند. امروزه با پیشرفت دنیا در این حوزه دستگاه های معرفی شد، به نام علفتراش یا علف زن که به دو صورت دوشی و پشتی برای مصرف کننده ها معرفی شد. امروز ما اینجا هستیم تا برای شما آموزش مونتاژ مدل علفتراش یا علفزن پشتی را برای شما قرار دهیم پس در ادامه همراه ما باشید.

دفترچه راهنمای علف زن همینجاست!

اگر به دنبال راهنمای استفاده از علف زن خود هستید و نمی دانید باید چگونه از دستگاه علف زنی خود استفاده کنید، این جا را ببینید. ما در اینجا کامل ترین آموزش نحوه راه اندازی و استفاده از دستگاه علف زن و علف تراش را برایتان به صورت فیلم و عکس آماده کرده ایم. پس در ادامه با ما برای آموزش و دیدن دفترچه راهنمای علف زن فارم کالا همراه باشید.

پیشنهاد خرید فارم کالا
آموزش مونتاژ علفتراش یا علفزن پشتی

پشتی کامل علفتراش پشت بلند

780,000 تومانبیشتر بدانید

فیلم آموزش مونتاژ علفتراش یا علفزن پشتی

با توجه به نیاز خریداران برای آموزش مونتاژ علفزن در این ویدیو آموزش اسمبل دستگاه علفتراش رو برای شما عزیزان به صورت اختصاصی تهیه نمودیم که در این قسمت می توانید مشاهده نمایید. تمامی علفزن های پشتی راه اندازی تقریبا یکسانی دارند و می توانید از ویدیو پایین بصورت ویدیو مرجع استفاده نمایید. جهت پخش ویدیو روی آن کلیک نمایید.

قسمت های علفتراش یا علفزن پشتی

علفتراش و یا علف زن از چند قسمت مختلف تشکیل شده است. که به ترتیب موتور ،شاسی پشتی ، دسته انتقال نیرو، میله انتقال،محافظ تیغه و خود تیغه.

دو نوع موتور برای این علف زن موجود هست موتور 4 زمانه و موتور 2 زمانه که به نسبت کار خود می توانید انتخاب کنید.

شاسی پشتی هم که موتور روی آن قرار دارد و به راحتی مانند کوله پشتی روی کول خود قرار میدهید و موتور به راحتی و روی محور به صورت 180 درجه به چپ و راست حرکت می کند.

دسته انتقال نیرو که در هر علفتراش و یا علفزن نسلت به ماک آن که طراحی های متفاوت دارد از چند قسمت کلید روشن و خاموش دسته گاز و قفل کن دسته گاز تشکیل شده است.

میله انتقال هم که دسته نگدارنده محافظ و تیغه روی آن سوار است و جنس استیل دارد.

محافظ تیغه برای محافظ از تیغه های برش تا این که در مسیر حرکت تیغه با سنگ و درختان برخورد نکند.

و اصلیترین قسمت یعنی تیغه، که برای برش علف ها می توانید انواع مختلف تیغه روی روی این دستگاه ها قرار دهید.

تیغه های علفزن

تیغه های علف زن ها به چند مدل تقسیم می شوند تیغه های فلزی و تیغه های پلاستیکی، تیغه های فلزی که به چند قسمت 40 پر 2 پر 3 پر و 4 پر نیز تقسیم می شوند. البته تیغه 40 پر به صورت الماسی هست که مقاومت بیشتری دارد.اما تیغه های پلاستیکی که به توپی های پلاستیکی معروف هستند، به جای استفاده از تیغه های فلزی از دو عدد پلاستیک نازک برای برش استفاده می کنند.

موارد مصرف تیغه علفتراش و یا علفزن

از تیغه های فلزی برای از بین بردن علف های هرز که قطر بیشتری دارند استفاده می شود. از تیغه های پلاستیکی برای حرص و کوتاه کردن چمن زار ها که بیشتر در پارک ها، ویلا ها وجود دارد استفاده می شود البته می توان برای منظم کردن حاشیه باغچه ها نیز استفاده کرد.

نکته: البته نوعی تیغه با قسمت مخصوص وجود دارد که برای برداشت گندوم،جو، یونجه و بعضی از حبوبات استفاده میشود. که شما موتوانید به راحتی این محصولات را با علفتراش وجین کرده و به صورت خطی و دسته بندی شده برداشت کنید.

موتور علفتراش یا علف زن

موتور علفتراش ها به دو قسمت موتور چهار زمانه و موتور دو زمانه تقسیم میشوند. که هر کدام نسبت به دیگری معایب و مزایای دارد. موتور های دوزمانه به خاطر استفاده همزمان از بنزین و روغن دود زیاد و صدای بالای دارند اما هزینه نگهداری آنها پایین است اما قدرت زیادی دارند، در موتور های چهار زمانه شرایط برعکس دو زمانه است در این موتور فقط از بنزین استفاده میشود و روغن در مخزن جداگانه و به عنوان روان کننده و خنک کننده موتور قابل استفاده است که این کار باعث میشود دود کمتر ،صدای پایین تر و استهلاک کمتری داشته باشد اما در عوض قدرت کمتری نسبت به موتور دو زمانه دارد.

علفتراش - علفزن-آموزش مونتاژ علفتراش یا علفزن- خرید علفتراش-خرید علفزن-علف زن-علف تراش-تیغه - 40 پر-مونتاژ- علفتراش پشتی-علفتراش دوشی-قیمت علفتراش دسته دوم- قیمت علف زن- موتور چهار زمانه- موتور دو زمانه- اوناع علفتراش-قیمت حاشیه زن-علف تراش دستی-علف زن دستی-

آموزش مونتاژ دستگاه علفتراش و یا علفزن پشتی

دستگاه های علفتراش و یا علف زن در هنگام ارسال بری شما دارای دو جعبه جداگانه می باشد.

  • جعبه بزرگ موتور و پشتی و لوازم همراه
  • جعبه کوچک دسته و میله انتقال و کابل انتقال نیرو

محتویات جعبه

در داخل جعبه بزرگ موتور و شاسی پشتی، تیغه فلزی، توپی پلاستیکی،محافظ تیغه، جعبه ابزار، دفترچه راهنما و مخزن سوخت.

و در داخل جعبه کوچکتر میله انتقال نیرو و سیم انتقال نیرو وجود دارد.

اسبل و مونتاژ

بریم سراغ آموزش مونتاژ علفتراش و یا علفزن پشتی در این قسمت اول محافظ تیغه رو بروی میله نصب کرده سپس خود تیغه رو روی انتهای میله و در محل مخصوص خود قرار داده ، سپس سیم انتقال رو از قسمت بالای میله انتقال متصل کرده و در جای خود به وسیله پیچ محکم میکنیم و سپس سر دیگر آن را به قسمت جلوی موتور متصل نمایید و میله قفل رو برای محکمتر شدن سیم انتقال در محل خود قرار می دهیم سپس مونتاژ دستگاه تمام است.

الحاقی ها دستگاه

دستگاه های علفتراش و یا علف زن دارای امکانات دیگری نیز هستند که شما می توانید از آنها در این علفتراش ها استفاده کرده و اون رو به دستگاه دیگری تبدیل کنید که به اونها الحاقی گفته می شود که اینجا چند نمونه از آنها رو به شما معرفی می کنیم.

الحاقی شخم زن

این نوع الحاقی دارای عرض شخم حدود 30 سانتی مترو عمق شخم حدودی 5 الی 10سانتی متر می باشد. کاربرد این الحاقی ها معمولا برای مبارزه با علف های هرز و وجین کردن. بین محصولات کشاورزی می باشد. علفتراش یا علف زن توصیه شده برای این الحاقی علفتراش یا علف زن های دو زمانه 52 سی سی هستند.

الحاقی اره سر شاخه زن

این الحاقی با نصب روی علفتراش و یا علف زن این دستگاه رو به یک دسته بلند شاخه زن تبدیل می کند. این الحاقی دارای ساطور 25 الی 30 سانتی متری می باشد. از آن می توان برای شاخه های با قطر 20 سانتی متر استفاده کرد.

الحاقی پمپ آب

این الحاقی می تواند موتور علفتراش و یا علف زن را به پمپ آب تبدیل کند. یکی از کاربردی ترین و بهترین الحاقی ها است که پمپ آب رو بدون برق به کار می اندازد. این الحاقی با اتصال به سر دستگاه علفتراش و یا علف زن به جای گربکس آن بسته می شود. از این پمپ می توان برای پرکردن مخزن سمپاشی برداشت آب از کانال و استخر استفاده کرد. این پمپ نیاز به هواگیری ندارد. و با قرار گرفتن در آب و گاز دادن به دستگاه علفزن شروع به کار می کند و آب را منتقل می کند.

علفتراش - علفزن-آموزش مونتاژ علفتراش یا علفزن- خرید علفتراش-خرید علفزن-علف زن-علف تراش-تیغه - 40 پر-مونتاژ- علفتراش پشتی-علفتراش دوشی-قیمت علفتراش دسته دوم- قیمت علف زن- موتور چهار زمانه- موتور دو زمانه- اوناع علفتراش-قیمت حاشیه زن-علف تراش دستی-علف زن دستی-

سوالات پر تکرار شما در مورد علفتراش و یا علف زن؟

کدام علفتراش و یا علف زن را بخرم؟

علفتراش و یا علف زن مناسب شما بستگی به کاربردی دارد که میخواهید از آن استفاده کنید، برای علفزنی های طولانی و آسوده بهتر است ز علف زن چهار زمانه و برای استفاده محدود از علفزم دو زمانه استفاده کنید.

آیا علف زن دوشی بهتر است یا پشتی؟

در جواب این سوال باید گفت که این بستگی به استفاده کننده آن دارد در برخی شرایط علفتراش دوشی راحت و قابل استفاده است و در برخی شرایط پشتی هر کدام نسبت به دیگری رحتی و امکانتی دارد که در دیگری نیست

برای نصب علفتراش شخم زن کدام بهتر است؟

توصیه ما به شما استفاده از علفزن های دو زمانه 52 س سی می باشد این علفزن ها قویترین علفتراش های موجود در بازار هستند در صورت استفاده از موتور های چهار زمانه حتما باید از موتور های 46 سی سی استفاده کرد.