چراغ خورشیدی پرنور یکی از محصولات پرطرفدار در بازار جهانی است که به دلیل مزایای بسیار زیاد، در بسیاری از مناطق جهان به کار می‌رود. این چراغ ها با استفاده از نور خورشید، بدون نیاز به شبکه برق، روشنایی محیط را تامین می کنند و به عنوان گزینه ای سبز و پایدار در بسیاری از مناطق جهان شناخته شده‌اند.

پیشنهاد خرید فارم کالا
چراغ خورشیدی پرنور

چراغ خورشیدی طرح دوربین

330,000 تومانبیشتر بدانید

اجزای تشکیل دهنده چراغ خورشیدی

معمولا چراغ خورشیدی پرنور شامل چند قسمت است که عبارتند از: پنل خورشیدی، باطری، کنترل کننده و لامپ LED. پنل خورشیدی در طول روز با جذب نور خورشید، الکترون‌ها را آزاد می‌کند و با استفاده از گیرنده های مخصوص، این الکترون ها به باطری منتقل می شوند. سپس باطری در طول شب، توان لامپ LED را تامین می كند. معمولا چراغ خورشیدی پرنور دارای سيستم حسگر نور است كه در صورت كافی نبودن نور LED ها را خودكار روشن كرده و در صورت كافی بودن نور خاموش می‌کند. همچنین بعضى از پروژکتور خورشیدى دارای سيستم حسگر حرکت هستند که در صورت حضور فعال و در صورت عدم حرکت خاموش می شود.

پیشنهاد خرید فارم کالا
چراغ خورشیدی پرنور

پروژکتور خورشیدی و شارژی قابل حمل

1,320,000 تومانبیشتر بدانید

ویدیو بررسی و معرفی پروژکتورهای خورشیدی

با توجه به اهمیت موضوع آشنایی کامل خریداران با محصول خریداری شده برای فروشگاه فارم کالا، در ویدیوهای پایین ویژگی های انواع پروژکتورهای خورشیدی را برای علاقه مندان توضیح میدهیم.

کاربرد پروژکتور خورشیدی پرنور

چراغ خورشیدی پرنور برای روشنایی در محیط های بدون دسترسی به برق مناسب هستند. این چراغ ها معمولا در فضای باز، کمپینگ، پارک ها، حیاط خانه، خیابان ها و سایر مکان های عمومی استفاده می شوند. علاوه بر این، چراغ های خورشیدی به دلیل عدم نیاز به سیم کشی و نصب آسان، در ساخت و ساز و نصب در مناطق دورافتاده و کم بودجه نظیر روستاها و کارگاه ها و انبار ها قابل استفاده است.

کاربرد پروژکتور خورشیدی در باغبانی و کشاورزی

پروژکتور خورشیدی را تقریبا در هر مکان و صنفی می توان استفاده کرد. پروژه های کشاورزی و دامپروری معمولا در مناطقی هستند که برق ندارند و برای تامین روشنایی دچار مشکل هستند. استفاده از چراغ خورشیدی یا پروژکتور خورشیدی بهترین و مطمئن ترین راه برای تامین روشنایی این اماکن می باشد. چون که هیچ نیازی به سوخت رسانی ندارد. این دستگاه هیچ صدا و یا آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کند و کاملا دوست دار محیط زیست است. پس از پروژکتور ها و چراغ های خورشیدی می توان به راحتی در باغات و مزارع و همچنین ویلا ها استفاده نمود.

قیمت چراغ خورشیدی پرنور

قیمت چراغ خورشیدی پرنور بستگی به کیفیت، اندازه و شدت نور و ظرفیت باتری دارد همچنین، برندهای مختلف نیز قیمت‌های مختلفی دارند اما توجه به این نکته مهم است که قیمت چراغ خورشیدی وابستگی مستقیمی به سایز پنل خورشیدی و تعداد ال ای دی ها و باتری دارد و هر چقدر بتواند میزان نور بیشتری را د رمدت زمان بیشتری را تامین کند قیمت بالاتری خواهد داشت. همچنین طراحی چراغ خورشیدی پنل جدا باعث افزایش قیمت در مدل های مختلف نیز می شود

مزایای جدا بودن پنل پروژکتور خورشیدی

1- افزایش کارایی: با جدا کردن پنل پروژکتور خورشیدی پرنور، می توانید آنها را در مکان های مختلف نصب کنید و بهترین نور را برای هر منطقه انتخاب کنید.

2- افزایش قابلیت تعمیر: در صورت خراب شدن یک پروژکتور خورشیدی ، با جدا بودن آن، می توان به راحتی آن را تعمیر کرد.

3- صرفه جویی در هزینه: با جدا بودن چراغ خورشیدی، مصرف باتری و پنل خورشیدی بهینه تر و صرفه جویی در هزینه های نگهداری و تعمیرات چراغ خورشیدی پرنور می‌شود.

4- امکان نصب چراغ خورشیدی در هر جهت: جدا بودن و قابل تنظیم بودن پنل سلول خورشیدی مخصوصا در چراغ خورشیدی خیابانی به شما این امکان را می دهد تا حتی چراغ را از سمت شمال نصب نمایید. در چراغ های خورشیدی خیابانی پنل سر خود این امکان وجود ندارد و پشت چراغ برای شارژ کامل باید به سمت جنوب باشد.

مزایای استفاده از چراغ خورشیدی پرنور

1- صرفه جویی در هزینه‌های برق: چراغ‌ خورشیدی پرنور از نور خورشید برای تولید برق استفاده می‌کنند، بنابراین هیچ نیازی به شارژ کردن آن‌ها از طریق برق شبکه نیست. این باعث می‌شود که هزینه‌های پرداخت شده بابت استفاده از چراغ خورشیدی پرنور به صفر نزدیک شود.

2- سبک و قابل حمل: پروژکتور خورشیدی سبک و قابل حمل هستند این به معنای آن است که می‌توانید آن را به همراه خود در سفر، کمپینگ، گردشگری و باغات و کارگاه های خود استفاده کنید.

3- سادگی نصب: چون چراغ‌ خورشیدی پرنور به شبکه برق متصل نمی‌شوند، نصب آن‌ها بسیار ساده است. فقط کافی است تا پنل خورشیدی را در مسیر نور آفتاب قرار دهید و به راحتی استفاده کنید.

4- امکان کنترل از راه دور: بعضی از مدل های چراغ‌ خورشیدی مجهز به کنترل از راه دور می‌باشند که کمک می‌کند به آسانی خاموش و روشن و حتی شدت نور را تنظیم کنید.

5- حالت فتوسل: این حالت باعث می‌شود چراغ‌خورشیدی به صورت اتوماتیک زمانی که هوا تاریک شد روشن و زمانی که هوا روشن می‌شود خاموش شود.

6- صرفه جویی در هزینه های نصب و راه اندازی: پروژکتور خورشیدی نیازی به کابل کشی و نصب تجهیزات ایمنی مانند فیوز ندارند.

7- استفاده از چراغ و پروژکتور خورشیدی هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی کنند. در حالی که گزینه های جایگزین آنها، مانند استفاده از موتور برق هم آلودگی صوتی ایجاد می کند و هم آلودگی هوا.

8- استفاده از منبع نور آفتاب در روز باعث می شود تا این محصول هیچ نیازی به سوخت نداشته باشد. در نتیجه هزینه ی خرید سوخت و انتقال آن به محل مصرف حذف می شود. همچنین خطرات ناشی از ذخیره سازی و هزینه ی ذخیره سازی نیز حذف می شود.

9- استفاده از چراغ خورشیدی پرنور و همچنین پروژکتورهای خورشیدی قطعی ندارد. با توجه به منفصل بودن کامل این چراغ ها از شبکه برق، در نتیجه اتفاقات و قطعی های برق اتفاق افتاده در این شبکه که مخصوصا در تابستان افزایش می یابد، تاثیری در عملکرد آنها نخواهد داشت.

10- مقاومت بالا در برابر شوک و ساعقه: پروژکتورهای خورشیدی به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در برابر شوک های الکتریکی ناشی از صاعقه یا اتصالی برق مقاوم باشند.