کدوم کودپاش ساده یا خرطومی؟

امروزه با سرعت گرفتن زندگی ها و بالا رفتن نیاز مردم دنیا در حوزه غذا و خوراک نیاز به بهتر بودن محصولات کشاورزی و باغی بیشتر مورد نیاز هست. از این رو برای بهتر شدن محصولات و با کیفیت و رشد بهتر گیاهان به آنها کود میدهند. اما مشکلی که در کودهی گیاهان همیشه کار را سخت میکند روش پاشش کودهی است. در زمان های قدیم کود را با دست و با سرعت کم انجام میدادند که هم وقت گیر بود هم کود به صورت خو به گیاهان نمیرسید. امروزه با پیشرفت دنیا در تمام حوزه ها از جمله کشاورزی و برای راحتی کشاورز و کم کردن اتلاف وقت دستگاه های کودپاش معرفی و عرضه شدند.که ما امروز قرار هست در این مقاله راهنمای خرید کودپاش ساده و یا خرطومی را برای شما عزیزان توضیح دهیم. کودپاش ها به دو مدل

  • ساده
  • خرطومی

که در ادامه راهنمای خرید کودپاش ساده یا خرطومی رو برای شما عزیزان بیان میکنیم.

فیلم راهنمای خرید کودپاش ساده یا خرطومی

در این ویدیو راهنمای خرید هر دو دستگاه برای شما قرار دارد و همچنین آموزش مونتاژ دستگاه ها رو به شما آموزش میدهد پس شما رو دعوت به تماشای این ویدیو می نمایم.

کودپاش ساده

ساده ترین نوع کودپاش رو میتوان نام برد که به راحتی و با آسایش برای شما کودپاشی میکند. اما این نوع کودپاش ساده از چند قسمت تشکیل شده است.

  • سطل کود
  • محفظه پرتاب کود
  • قسمت باتری دستگاه
  • کلید روشن و خاموش
  • ولوم کم و زیاد کردن
  • شارژر
  • بند های پشتی
  • صافی کود

سطل دستگاه که دارای ظرفیت 20 لیتر کود میباشد که شما میتوانید. به راحتی با کمک بند های داخل بسته اون رو به راحتی و بدون خستگی یک دستی داخل باغ و یا زمینتون استفاده کرده. و کود رو در تمام مناطق پخش کنید. این دستگاه به خاطر شارژی بودن به راحتی قابل حمل است. و بدون دخالت دست برای شما کود پاشی میکند اما نکته اصلی این دستگاه نوع پاشش کود است. این دستگاه در قسمت زیرین خود محفظه پاشش دارد که کود از مخزن بالا به داخل پره های محفظه ریخته و کود رو با سرعت پخش میکند. برای پاشش کود روی دستگاه دو نوع کلید وجود دارد یکی کلید روشن و خاموش که خود دستگاه سرعت پاشش رو تنظیم میکند و دومی ولوم که می توانید سرعت پاشش کود رو کم و زیاد کنید.

روش استفاده از دستگاه کــــودپاش شارژی ساده

روش استفاده از این نوع کود پاش مثل اسمش خیلی ساده است. کافیه شما کود مورد نظر رو داخل محفظه 20 لیتری ریخته سپس کود پاش رو به دو حالت انداختن بروی کوله خود و یا قرار دادن از سمت جلو شروع به کودپاشی کنید.

کود - کودپاش - کود پاش - کودپاش ساده - کودپاش خرطومی - قیمت کودپاش - بذر پاش - قیمت کود پاش ساده - قیمت کود پاش خرطومی - انواع کود پاش - کود پاش کشاورزی -کود پاش شیمیایی

کودپاش خرطومی

حالا نوبت کود پاش خرطومی است که مثل کود پاش ساده از اجزای مختلفی تشکیل شده است. که به ترتیب نام میبریم.

  • مخزن کود
  • شلنگ خورطومی
  • صافی
  • موتور جداگانه دستی
  • کمربند ها
  • شارژ

سطل کود پاش خرطومی دارای ظرفیت 20 لیتر میباشد که مانند کودپاش ساده است. در این مدل کودپاش با بستن بند ها در پشت دستگاه باعث میشود شما دستگاه رو به راحتی حمل کنید. اما تفاوت این دستگاه با نوع ساده در قسمت پاشش دستگاه میباشد. که در نوع ساده قسمت کود پاش در زیر مخزن قرار داشت ولی در این مدل فقط باتری در قسمت زیرین دستگاه قرار دارد. و موتور کلید روشن و خاموش و همچنین ولوم دستگاه روی موتور قرار دارد. شما باید اول شلنگ خرطومی را در قسمت خروجی روی دستگاه وصل کرده. سپس طرف دیگر رو به موتور قابل حمل که شما می توانید آن را با دست گرفته. و کود از طریق آن به هر جهت که شما بخواهید پرتاب شود.

روش استفاده از خرطومی

راهنمای استفاده از این کود پاش هم خیلی راحت است. به این صورت که شما بعد از ریختن کود داخل مخزن کودپاش خورطومی را مثل کوله پشتی روی کمر خود قرار داده. و سپس موتور رو با دست گرفته و با چپ و راست کردن دست خود کود را به هر نقطه ای که میخواهد پرتاب می کنید. البته روی دهانه خروجی موتور دو عدد زاویه وجود دارد که شما با باز و بسته کردن آن ها میزان شعاع پاشش کود خود را تنظیم کنید.

کود - کودپاش - کود پاش - کودپاش ساده - کودپاش خرطومی - قیمت کودپاش - بذر پاش - قیمت کود پاش ساده - قیمت کود پاش خرطومی - انواع کود پاش - کود پاش کشاورزی -کود پاش شیمیایی

ویژگی های کودپاش ها

  1. از این نوع کودپاش ها شما علاوه بر کودپاشی میتوانی به عنوان بذر پاش نیز در مزارع استفاده کرده. که این روش باعث می شود راندمان کار شما بالا رفته و کار کودپاشی و بذر پاشی به راحتی و با سهولت بیشتری انجام شود.
  2. از دیگر ویژگی ها این دستگاه ها به خاطر اینکه این دستگاه شارژی هستند و با موتور کار می کنند کود و بذر با یک شدت و سرعت پخش میشود.
  3. عرض پاشش هر دو دستگاه ساده و خرطومی رو شما میتوانید با تنظیم ولوم دستگاه ها و با کم و زیاد کردن میزان چرخش پره های آن ها تنظیم کنید.
  4. برای این که چه مقدار کود و یا بذر از مخزن بالای دستگاه به پایین منتقل شود در کنار دستگاه ها یه قسمت کوچک پلاستیکی وجود دارد که با کشدن آن به بیرون و یا داخل میزان کود و یا بذر مورد نیاز خود را تنظیم کرده و به همان میزان که میخواهید کود و یا بذر خارج کنید.
  5. یکی از مهمترین قسمت های هر دو کودپاش باتری اون ها میباشد که هر دو دستگاه ساده و یا خرطومی هز یک باتری 12 ولت 8 آمپر استفاده می کنند که این باعث میشود در هنگام کار شما بتوانید به راحتی بین 7 الی 8 ساعت از هر دو دستگاه استفاده کنید.

نکته دیگر این که میزان پرتاب و سرعت پرتاب هر کود و یا بذر با دیگری متفاوت است علت آن ها میزان وزن هر کود و یا بذر می باشد که هر چقدر سنگینتر باشد قدرت و سرعت پاشش کمتر میشود.

تفاوت کـــــودپاش ساده و خرطومی

از اصلی ترین تفاوت های بین این دو کودپاش این است. که در دستگاه ساده محفظه پرتاب در زیر دستگاه قرار دارد ولی در کود پاش خرطومی محفظه پرتاب رو شما با دست خود حمل میکنید. از تفاوت های بارز کود پاش خرطومی با ساده این است که به خاطر اینکه موتور با دست کاربر قابل کنترل است. در مزارع کوچک مثل شالیزار ها کاربرد خرطومی نسبت به ساده بهتر است. تفاوت دیگر ظاهری دستگاه ها این است. که کلید روشن و خاموش ، لوم کنترول و سوکت شارژ و نمایشگر میزان شارژ روی مدل ساده روی خود کودپاش و در قسمت چپ آن قرار دارد. ولی در مدل خرطومی همه این کنترول ها روی دسته موتور قرار دارد که این باعپ راحتی در کار میشود.

شما در این مقاله راهنمای خرید کودپاش ساده یا خرطومی تفاوت ها و ویژگی های هر دو مدل را تماشکردید برای راهنمای بیشتر با مجموعه فارم کالا در تماس باشید.