علف زن بنزینی یکی از ابزارهای مورد استقبال کشاورزان و باغداران است. این دستگاه معمولا برای کاربردهایی مانند برداشت علوفه و یونجه، گندم و جو و همچنین مبارزه با علف های هرز استفاده می شود. اما علاوه بر این کاربرد ها، می توان با نصب انواع الحاقی آن را به دستگاه های دیگری نیز تبدیل کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد الحاقی های دستگاه علفزن می توانید روی تصویر زیر کلیک نمایید. یکی از موارد بسیار مهم در خرید علف زن، قیمت علف زن بنزینی است. قیمت علف زن بنزینی به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1- موتور دستگاه علف زن

موتور دستگاه علف زن یا علفتراش در دو نوع طراحی می شود. موتور دو زمانه و موتور 4 زمانه. در صورتی که کیفیت موتورها را یکسان در نظر بگیریم، تقریبا قیمت موتور چهار زمانه 2 برابر موتور دو زمانه است. همین امر یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت علف زن بنزینی است. اما تنوع موتور فقط به دو زمانه یا 4 زمانه بودن محدود نمی شود. هر کدام از انواع موتور، ظرفیت های سیلندر و قدرت خروجی مختلفی دارند. یعنی موتور دو زمانه در ظرفیت های 26، 43 و 52 در بازار موجود هست و موتور های 4 زمانه در ظرفیت های 35 و 50 سی سی در بازار موجود هست. قیمت موتورها با افزایش ظرفیت سیلندر و تقویت قطعات افزایش پیدا می کند.

2- نوع شاسی و تاثیر آن بر قیمت علف زن بنزینی

نوع شاسی از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت علف زن موتوری است. علفزن ها در دو نوع شاسی دوشی و پشتی عرضه می شوند. شاسی پشتی خود به دو نوع پشت بلند و پشت کوتاه تنظیم می شود. نوع دوشی ساده ترین مدل را دارد و کمترین وسایل اضافه را نیاز دارد. پس در صورت فرض استفاده از مواد اولیه یکسان، این مدل ارزان ترین مدل خواهد بود. در علف زن های پشتی، مدل پشت کوتاه و سپس پشت بلند با توجه به مصرف بیشتر آهن در شاسی و نیز استفاده از پشتی و بندهای بلند تر، قیمت بالاتری دارند. میزان تاثیر شاسی در قیمت علف زن بنزینی حدود 10% می باشد.

تفاوت علف زن دوشی و پشتی
تفاوت علفزن دوشی و پشتی

3- نوع مواد اولیه مورد استفاده علف زن

تشخیص نوع مواد اولیه، مثل لوله ی علفتراش، دسته های علفزن، کیفیت گیربکس مورد استفاده، برای کاربران در مرحله اول کمی سخت می باشد. اما این موارد تاثیر زیادی در عملکرد دستگاه شما خواهند داشت. همچنین روی قیمت هم موثر می باشد. داشتن بست فرمان و دسته فرمان خوب سبب می شود تا بتوانید دستگاه را در فشار کاری بالاتر استفاده نمایید و در صورتی که کیفیت و دوام کافی را نداشته باشند در اولین ضربه خواهند شکست. استفاده از مواد اولیه خوب می تواند تا 10% قیمت علفزن بنزینی شما را افزایش دهد.

4- برند و کیفیت علفزن

برند دستگاه علف زن یکی از اصلی ترین عوامل موثر در قیمت آن می باشد. برندها دارای کیفیت های مختلفی در بازار می باشند. معمولا برندها سعی می کنند یک کیفیت مشخص را در محصولات خود ارائه دهند تا خریداران بتوانند تصویری از کیفیت و عملکرد این محصولات در ذهن داشته باشند. به عنوان مثال در مورد علف زن، دستگاه علفزن هیوندای یکی برندهای مطرح در بازار است و کیفیت فوق العاده ای را برای مشتریان خود به همراه دارد. خریداران نیز این موضوع برایشان مشخص می باشد. یا برند ماک را می توانیم مثال بزنیم که کیفیت خوبی را برای کاربران خود ارائه می دهد. برندهای معروف معمولا علاوه بر کیفیت خوب، کمی نیز هزینه برند بودنشان و تبلیغات برندشان روی قیمت دستگاه ها نمایان می شود. به عنوان مثال به نظر ما برند رونیکس حدود 15% از قیمت محصولات خود را به برند اختصاص داده است. پس خرید از برندهای مطرح مثل رونیکس، اشتیل، هاسکوارنا، هیوندای و … مقداری نیز هزینه برند به همراه خواهد داشت.

5- لوازم همراه علفزن

همراه دستگاه علفتراش معمولا لوازم جانبی ارسال می شود. کیفیت و تعداد این لوازم یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت گذاری آنهاست. به عنوان مثال برخی از دستگاه ها، به همراه خود تیغه 40 پر الماسه دارند ولی برخی این قطعه را ندارند. برخی علف زن ها تیغه 40 پر درجه یک دارند و برخی کیفیت پایین استفاده می کنند. همچنین برخی با حذف تیغه 3 پر تیغه 40 را جایگزین می کنند.

نتیجه گیری

قیمت دستگاه علف زن به عوامل متعددی بستگی دارد که خریدار باید قبل از خرید به آن ها توجه نماید. خیلی از این موارد در معرض دید شما هستند و شما به راحتی در مورد آنها می توانید تصمیم بگیرید. برای مشاوره رایگان قبل از خرید علف زن بنزینی می توانید با راه های ارتباطی ما در فارم کالا تماس حاصل نمایید.