کلاغ پران، دستگاهی آشنا برای کشاورزان و باغداران است. همانطور که می‌دانید این وسیله برای دورکردن حیوانات مزاحم و وحشی به کار برده می‌شود. سوالی که همواره مشتریان عزیز فارم‌کالا از ما می‌پرسند در خصوص نحوه کار و طریقه کار کلاغ پران است.

در ادامه با ما باشید تا با طریقه کار کلاغ پران و نحوه عملکرد آن آشنا شویم.

کلاغ پران وسیله ای ساده ولی بسیار کاربردی است. مکانیزم و کارکرد عمل کران شبیه به یک موتور باز است، یعنی موتوری که سرپوش و محافظ ندارد، همین نداشتن محافظ و سرپوش است که سبب می‌شود صدای بسیار بلندی ایجاد گردد و حیوانات مزاحم دفع شوند. برای این کار باید ابتدا دستگاه را آماده کنید.

پیشنهاد خرید فارم کالا
طریقه کار کلاغ پران

توپ صوتی دگر ترکیه - کلاغ پران

4,500,000 تومانبیشتر بدانید

مرحله اول طریقه کار کلاغ پران: آماده سازی دستگاه

اولین قدم برای استفاده از کلاغ پران آماده کردن آن است. با سرهم کردن قطعات لازم توپ صوتی شما آماده به کار می‌شود. در ابتدا و قبل از هر چیزی باید دستگاه کلاغ پران به پیک نیک وصل گردد چرا که سوخت کلاغ پران برای کار سوخت LPG یا همان گاز پیک نیک است. این گاز با انفجار سبب ایجاد صدای بلند و دور شدن موجودات مزاحم می‌گردد.

مرحله دوم: ورود گاز

بعد از وصل کردن شیر گاز به پیک نیک، شیر گاز را باز می‌کنیم تا جریان گاز وارد گردد. به دلیل اختلاف فشار بین پیک‌نیک و جریان هوای آزاد گاز واردقسمت بادکنکی که در زیر دستگاه قرار دارد می‌شود.

در ابتدا جریان گاز با فشار وارد منطقه بادکنکی می شود. در قسمت بادکنکی و در ورودی آن فنر کوچکی وجود دارد که محض پر شدن بادکنکی از گاز پیکنیک ورودی آن بسته می‌گردد و خروجی باز ‌می‌گردد و گاز به سمت لوله وارد می‌گردد و آماده شلیک می‌گردد.

مرحله سوم: انفجار

مهمترین مرحله طریقه کار کلاغ پران ، انفجار است. با ورود گاز به منطقه انفجار ناگهان جرقه زن شروع به جرقه‌زدن می‌کند و انفجار صورت می‌گردد. با زدن یک جرقه و مهیا بودن شرایط انفجار، یعنی مهیا بودن اکسیژن به میزان بیشتر از گاز منفجره، ناگهان گاز آتش گرفته و در یک حرکت ناگهانی در داخل دستگاه انفجار صورت می‌گیرد و مقدار بسیار کمی از گاز در اثر ترکیب با اکسیژن منفجر می‌شود و می‌سوزد. این مرحله آخرین مرحله از طریقه کار کلاغ پران است.

فیلم اختصاصی فارم کالا از طریقه کار کلاغ پران

همین انفجار مقدار بسیار کمی گاز در داخل لوله انفجار کلاغ پران سبب ایجاد صدای بسیار بلند در حد 120 دسی‌بل می‌گردد. با این شدت صدا تمامی پرندگان و حیوانات وحشی و حیواناتی که عادت به صدای بلند ندارند، شروع به فرار می‌کنند. قابل ذکر است که شدت این انفجار در حد یک اسلحه ژ-3 است!

این صدای بلند می‌تواند بسیاری از حیوانات را بترساند و آن ها را از مزارع شما دور نگه دارد. یکی از اصلی ترین کاربرد های کلاغ‌پران یا گنجشک پران استفاده در مزارع انگور است. انگور به دلیل جذبه ای که برای پرندگان از جمله گنجشک دارد بسیار مورد تهدید است. با نصب این گنجشک پران در مزارع انگور و حدالامکان در قسمت های بلند می توان به حفظ سلامتی انگور ها و میوه های دیگر در باغ کمک شایانی کرد.

بهترین کلاغ پران صوتی بازار: دگر ترکیه

یکی از بهترین کلاغ پران های موجود در بازار، کلاغ پران دگر ترکیه است. این کلاغ پران بسیار کم‌وزن بوده و فقط 6 کیلوگرم وزن دارد. صدایی که این مترسک صوتی ایجاد می‌کند در حدی هست که تا یک هکتار لازم نیست کلاغ‌پران دیگری به کار برده شود.

از قابلیت های خوب استفاده از کلاغ پران صوتی دگر ترکیه توانایی در کنترل تعداد انفجار هاست. بین 2 الی 20 دقیقه می توان تعداد شلیک ها را تغییر داد. تعداد شلیکی هم که می‌توانید با استفاده از توپ صوتی دگر ترکیه به دست آورید بسیار بالاست! 2970 شلیک را می‌توان با استفاده از یک پیک نیک پر به دست آورد!

در این مقاله با به بررسی طریقه کار کلاغ پران پرداختیم و شرح دادیم. خوشحال می‌شویم از سایر مطالب ما نیز استفاده کنید و در صورت نیاز برای ما کامنت بگذارید.