مورچه، موجودی ریز و لازم در طبیعت برای حفظ سلامتی تمام موجودات. مورچه ها موجودات عجیبی هستند، موجوداتی ریز و با شکل های تقریبا یکسان ولی همگی با جمعیتی بسیار زیاد. گاهی این مورچه ها بسیار زیاد می‌شوند و غیرقابل تحمل،برای همین بسیاری از افراد به دنبال بهترین سم برای از بین بردن مورچه هستند.

در این مقاله ما بهترین سم برای از بین بردن مورچه های موذی را برای شما معرفی خواهیم کرد درحالی که برای محیطی که انسان درآن زندگی می‌کند ضرری برای انسان نداشته باشد ولی بتوان با استفاده از آن جمعیت مورچه ها را در محل مورد کنترل قرار داد. برای آشنایی با بهترین سم مورچه خانگی با ما همراه باشید.

ژل مورچه کش برسودا بهترین سم برای از بین بردن مورچه

ژل مورچه کش برسودا بهترین مورچه کشی است که تا حالا دیده‌اید. ولی چرا؟ چه چیزی باعث شده که این سم بر سایر حشره کش ها برتری یابد و در بازار از آن استقبال بیشتری صورت گیرد؟

مورچه‌کش ضد باد بخرید!

جواب به ساختار و نحوه کاربرد آن برمی‌گردد. ساختار این سم به صورت ژل است(یعنی جامد-مایع) است. در اینصورت وقتی ساختاری به صورت ژل باشد دیگر جریان هوا و باد نمی‌تواند این سم را همانند سم پودری در محیط زندگی پخش کند چرا که به صورت ژله ای است و از ورود ناآگاهانه سم به بدن انسان جلوگیری 100 درصدی می‌شود.

حتما می‌دانید که پخش شدن سم های پودری در محیط درگذر زمان باعث ایجاد بیماری ها و یا مسمومیت می‌تواند شود به همین دلیل از این سم‌ها امروزه توصیه می‌شود استفاده نشود.

سم با اثربخشی طولانی

سم ها پودری و یا مایع اثر بخشی بسیار محدودی دارند، در عرض چندروز تا یک هفته اثر بخشی سم های پودری و مایع از بین می‌روند ولی سم ژل برسودا اثربخشی بسیار طولانی تری دارد و تا مدت های بعد از سمپاشی نیز اثربخشی دارد و مورچه های خانگی موذی را از بین می‌برد و این یکی از بزرگترین دلایلی است که به بهترین سم برای از بین بردن مورچه معروف شده است.

بهترین سم برای از بین بردن مورچه موذی

نحوه عمل مورچه کش برسودا:

این سم عملکردی متفاوت تر از بقیه سم ها دارد. ماده ای که در داخل این سم ژل به کار برده می‌شود فیپرونیل (Fipronil) است که باعث از بین رفتن مورچه می‌گردد. این سم به صورت هوشمندانه ای مانع از عبور کلسیم به داخل سلول های مورچه ها می‌شود و سبب به همریختگی سلول‌های عصبی و سلوس های زیستی مورچه می‌گردد.

سم ژل برسودا به این صورت است که مقدار بسیار اندکی از سم فیپرونیل داخل غذای مورد علاقه مورچه ها تزریق شده است و کمورچه ها با جذب شدن به این ژل و خوردن آن دچار مسمویت می‌شوند، همچنین با گذر زمان و انتقال غذا به داخل کلونی ها نیز که مورچه ها بسیار علاقه به این کار دارند سبب از بین رفتن بیشتر مورچه ها به صورت تصاعدی در محل مورد زندگی شما خواهد شد و همین عامل سبب می‌شود که این به آن عنوان بهترین سم برای مورچه ریز زرد نیز عنوان شود.

*به هنگام استفاده از این حشره کش مورچه، اصلا و به هیچ وجه نباید روی آن از سایر حشره کش ها استفاده کنید و بزنید.

چه‌گونه از سم ژل بهترین و بهینه ترین استفاده را ببریم؟

برای استفاده بهینه از این محصول، باید دقت کافی را در استفاده از آن داشته باشید. در ادامه نکاتی را برای استفاده بهینه از سم ژل مورچه‌ای برسودا را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. شناسایی محل تجمع و تردد مورچه‌ها: ابتدا باید مشخص کنید که مورچه‌ها کجا فعالیت می‌کنند، آیا در داخل خانه، در فضای باز یا در دیگر مکان‌ها.
  2. محل قرار دادن سم: سعی کنید سم ژل را در نقاطی قرار دهید که مورچه‌ها به طور معمول در آنجا حرکت می‌کنند و تجمع دارند. به عنوان مثال، پشت کابینت‌ها، پایه‌های گلدان‌ها و…
  3. استفاده از مقدار مناسب: به‌طور دقیق دستورالعمل های موجود که روی بسته نوشته شده اند را مطالعه کنید و مقدار مناسبی از سم ژل را در هر نقطه قرار دهید.
  4. تمیز نگه داشتن محل سم: اطمینان حاصل کنید که محل قرارگیری سم ژل تمیز و خشک است، مخصوصا این که محل قرار گیری سم تر و مرطوب نباشد.
  5. توجه به نکات ایمنی: حتما نکات ایمنی پشت را انجام دهید.
  6. تکرار استفاده: اگر دیدید که سم زود تمام شد یعنی تمامی سم را مورچه ها نوش جان کرده اند! پس مقداری بیشتر را در همان فضای قبلی بریزید.

این نکات به شما کمک خواهند کرد که از سم ژل خود بهترین استفاده را ببرید. این مقاله ما در خصوص بهترین سم برای از بین بردن مورچه بود. در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد به ما کامنت بگذارید.

مقاله بهترین سم برای از بین بردن مورچه تمام شد، خوشحال می‌شویم بقیه مقاله های مارا نیز مطالعه کنید.