موتوربرق یا ژنراتور، وسیله ای فوق العاده که می توان با آن انرژی شیمیایی سوخت را به انرژی الکتریکی تبدیل کرد. البته این کار به آسانی حرف زدن نیست و نیاز است چندین فرآیند طی شود تا در نهایت برق به دست آید. در این مقاله ما به بررسی این که چه موتور برقی برای کفکش مناسب است می پردازیم.

پیشنهاد خرید فارم کالا
چه موتور برقی برای کفکش مناسب است؟

موتور برق 1 کیلووات مسافرتی

12,804,000 تومانبیشتر بدانید

موتور برق چیست؟

موتوربرق را همه میشناسند یا دیده اند. وسیله ای نسبتا کوچک که وظیفه تولید برق را دارد و بیشتر در خیابان ها و توسط دستفروشان برای ایجاد نیروی الکتریکی به جهت روشنایی به کار می رود. همچنین موتوربرق در جاهای مختلف دیگری نیز کاربرد دارد.

مثلا در جاهایی که برق وجود ندارد تا مکان هایی که برق وجود دارد اما صرفه ندارد موتور برق می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مکان هایی که در آن موتوربرق به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد در پمپاژ آب به بیرون چاه یا استخر است. این کار با کفکش صورت می‌گیرد.

کفکش، موتوری است که در داخل چاه یا استخر انداخته می شود تا آب را به بیرون انتقال دهد. اما اگر به برق شهری دسترسی نداشته باشیم، باید چگونه از کفکش برای انقال آب به بیرون از چاه استفاده کنیم؟

در اینجاست که سوالی برای بعضی افراد به وجود می آید و آن این است که : چه موتور برقی برای کفکش مناسب است؟

در این مقاله به این سوال می خواهیم پاسخ دهیم.

اولین قدم برای انتخاب موتوربرق مناسب برای کفکش:

اولین و ابتدایی ترین قدم برای انتخاب موتوربرق مناسب برای کفکش و جواب به سوال چه موتور برقی برای کفکش مناسب است، تعیین مشخصات کفکش است. یعنی باید ببینید کفکش شما به چه آمپر ورودی و ولتاژی نیاز دارد. سپس باید توان آن را بخوانید و یا به دست آورید. چرا که باید مطمعن شوید دقیقا چه مقدار انرژی برای به راه انداختن کفکش شما نیاز است تا با توجه به آن موتوربرق را تهیه کنید.

دومین قدم برای انتخاب موتوربرق مناسب برای کفکش:

دومین قدم در انتخاب موتور برق مناسب، متناسب سازی توان کفکش با توان لحظه کفکش است. توانی که روی دستگاه حک می شود مربوط به توان دستگاه به هنگام کار است ولی بیشترین توان مصرفی دستگاه در لحظه استارت کفکش است. در این حالت برای این که بدانیم در لحظه استارت چه توانی باید تامین گردد، توان حک شده روی دستگاه را ضربدر عدد 1.8 می کنیم. یعنی اگر توان دستگاه کفکش 0.55 کیلووات باشد موتوربرقی که برای تامین برق استفاده می شود باید حداقل، 1( =1.8*0.55 ) کیلووات را بتواند تولید کند.

سومین قدم برای انتخاب موتوربرق مناسب برای کفکش:

در ارامه بررسی و جواب به سوال چه موتور برقی برای کفکش مناسب است به سومین قدم می‌رسیم. سومین قدم در انتخاب موتوربرق، استفاده از جدول راهنمای زیر است. شما به راحتی می توانید با استفاده از این جدول، موتور برق مد نظر خود را انتخاب کنید. البته این جدول به صورت راهنماست و حتما باید قبل از خرید مشورت داشته باشید.

چه موتور برقی برای کفکش مناسب است؟ - راهنمای خرید موتوربرق برای کفکش -
جدول راهنمای خرید برای این که چه موتور برقی برای کفکش مناسب است

طبق این جدول اگر بخواهید یک کفکش یا پمپ آب خانگی1 اسب بخار یا 0.75 کیلووات تهیه کنید برای تامین برق مورد نیاز آن باید یک موتور برق 3 کیلوواتی اسمی (معادل واقعی 2 کیلوواتی) تامین کنید.

بهترین موتور برق 3 کیلوواتی، موتور برق SKN3200 است.

چه موتور برقی برای کفکش مناسب است؟

با توجه به این که قیمت موتور برق ها نسبتا بالاست پس باید با دقت زیاد آن ها را انتخاب کرد چرا که در عیر اینصورت شما متحمل هزینه اضافی خواهید شد. پس برای انتخاب بهترین موتور برق برای کفکش آب همراه ما باشید.

معرفی موتور برق سبک SENCI :

حالا که در بالا دانستیم که چه طور باید چه موتور برقی برای کفکش مناسب است را انتخاب کنیم در اینجا به بررسی چند موتور برق یا ژنراتور مناسب برای کفکش یا پمپ آب معرفی می کنیم.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که در جاهایی که می خواهید به برق دسترسی ندارید، باغ دار هستید و خانه باغتان برق ندارد، یا برای کفکش تان نیاز به موتور برق دارید و یا می خواهید به مسافرت و کمپینگ بروید و نیاز به یک ژنراتور سبک برای روشنایی دارید، اینجاست که موتور برق سبک و قوی سنسی به کمک شما می‌آید. موتور برق سنسی دارای وزن 27 کیلوگرم است و می توان آن را جزو سبک ترین موتور برق ها دسته بندی کرد. این موتور برق 1 کیلووات برق می تواند به شما دهد.

موتور برق بنزینی - خرید موتور برق بنزینی - قیمت موتور برق بنزینی

حداکثر توان این موتور برق سبک، 1.2 کیلووات به صورت تک فاز است که اکثرا برای روشنایی و یا مصرف وسایل کم مصرف استفاده می شود.

موتور برق قوی باغی SKN3200 ویما:

موتور برق ویما جزو موتوربرق هایی است که میتواند برای پمپ آب های نسبتا قوی و کفکش ها مورد استفاده قرار گیرد. این موتور جزو معدود ژنراتور هایی است که وقتی سوال می کنند که چه موتور برقی برای کفکش مناسب است همواره در بین پاسخ ها قرار دارد. موتور برق اس کا ان دارای توان تولیدی بسیار قوی 2.7 کیلوواتی معادل 3.6 اسب‌بخار است. ژنراتور SKN3200 مخصوص کفکش های قوی و یا پمپ آب های متوسط است. برای مثال کفکش قوی ارتفاع بالای سیلور که توانایی آب دهی از چاه های 25 متری را داراست به راحتی می تواند با این موتور برق 3 کیلوواتی کار کند.

موتور برق مناسب باق - موتور برق SKN3200 - خرید موتور برق - قیمت موتور برق

این موتور برق با توجه به قدرت بالایش سنگین بوده، و در حدود 70 کیلوگرم وزن دارد و موتور آن نیز چهارزمانه است.

در این مقاله ما به بررسی چه موتور برقی برای کفکش مناسب است پرداختیم. جهت خرید انواع موتوربرق و ژنراتور و کفکش می توانید به صورت رایگان با مشاوران فارم کالا مشورت کنید و سپس با خیال راحت اقدام به خرید فرمایید.