موتورهای بنزینی یکی از لوازم پر کاربرد در لوازم کشاورزی و باغبانی است. امروزه معمولا از این موتورها برای راه اندازی سمپاش های زنبه ای و فرغونی استفاده می گردد. این نوع سمپاش ها را می توان در باغات و مزارع استفاده نمود.

موتور تک بنزینی در کشاورزی و باغبانی و حتی دامپروری امروز دارای کاربردهای فراوان می باشد. این نوع موتورها قابلیت نصب شدن به ادوات و ابزار آلات گوناگون را دارند. پر قدرت بودن، وزن کم و کارایی بالا از جمله دلایل محبوبیت این نوع موتورهاست. موتور بنزینی تک سیلندر اپکس که به موتور طرح هوندا معروف هستند، دارای حجم سیلندر 210 سی سی می باشد. این نوع موتورها که به موتورهای GX210 نیز شناخته می شوند، بیشتر بر روی سمپاش های مختلف، دستگاه های برش، شخمزن ها و دستگاه های علفزن قابل نصب می باشند. موتور کوچک بنزینی اپکس دارای مخزن روغن به ظرفیت 600cc معادل 0.6 لیتر می باشد. گنجایش باک بنزین این موتور بنزینی 3.1 لیتر می باشد. روغن مورد استفاده می تواند روغن های W30 و W40 باشد. از این موتور می توان به عنوان موتور سمپاش فرغونی و زنبه ای استفاده نمود.

موتور تک بنزینی ساده اپکس دارای سنسور قطع کن روغن می باشد. در صورتی که سطح روغن داخل موتور پایین بیاید، یا کاربر فراموش کند روغن در آن بریزد، این سنسور از ادامه ی عملکرد دستگاه جلوگیری نموده یا اجازه روشن شده را به آن نمی دهد. در صورت استفاده بصورت موتور سمپاش این محصول با فولی عرضه می گردد. در سری جدید این نوع موتور طراحی آن تا حدود زیادی عوض شده است. دسته ی هندل بسیار بزرگتر در نظر گرفته شده است. تا در هنگام عملکرد محصول به راحتی بتوان آن را کشید. همچنین رنگ موتور نیز عوض شده است. نقطه ی قوت این موتور استفاده از فیلتر کاغذی در آن است. فیلتر کاغذی نسبت به فیلترهای ابری، توانایی فیلتراسیون بیشتری دارند. همین امر باعث افزایش عمر رینگ و پیستون موتور می گردد.

موتورهای تک چه استفاده ای دارند؟

معمولا به عنوان تامین کننده ی نیروی محرکه لوازم کشاورزی مانند پمپ سمپاش مورد استفاده است.

دور موتورهای تک بنزینی چقدر است؟

این موتور ها با سرعت 3000 دور در دقیقه می چرخند اما مدل های گیربکسی با سرعت 1500 دور در دقیقه خروجی می چرخند.