یکی از موضوعاتی که خریداران دریل علاقه دارند بداند، شناخت انواع دریل و مقایسه و بررسی انواع دریل و تفاوت آنهاست. از انواع دریلها میتوان به موارد زیر اشاره نمود با ما همرا باشید تا مقاله فارم کالا را در خصوص راهنمای خرید دریل و مقایسه و بررسی انواع دریل را بررسی کنید:(برای مشاهده لیست قیمت انواع دریل کلیک کنید)

دریل ساده


این دستگاه یعنی دریل ساده یکی از ساده ترین ابزارآلات سوراخکاری محسوب می شود. از این نوع دریل تنها برای مصارف خانگی و سطوح ساده ای مثل ورق، پلاستیک، چوب و دیوار سبک استفاده می شود.

دریل چکشی :


این دریل شبیه به دریل ساده است اما قابلیت چکشی بودن به آن افزوده شده است. اگر بخواهیم علاوه بر سوراخ کردن، به مته ضربه هم وارد شود، آنگاه دریل را در حالت چکشی قرار میدهیم. این قابلیت باعث می شود تا عمل سوراخکاری در دیوارهای بتنی نیز به راحتی انجام شود. البته به این منظور باید از مته مخصوص دیوار بتنی استفاده کنید.
نکته: گاهی دیده شده که از این دریل برای سوراخکاری فلزات استفاده شده است اما امکان دارد این کار به دریل چکشی شما آسیب بزند.( برای مشاهده مشخصات و قیمت دریل چکشی کلیک کنید )


دریل بتن کن:

این دریل وسیله ای است که هم به دریل چکشی و هم به چکش تخریب شباهت دارد. نام دیگر این دریل، چکش دوار یا Rottary Hammer بوده و از یک چکش تخریب و یک دریل چکشی ساخته شده است. در صورتی که قصد سوراخکاری سطوح سختی مثل بتن را دارید، میتوانید از این نوع دریل استفاده کنید.
با استفاده از این نوع دریل میتوانید با گذاشتن قلم در قسمت سه نظام و تنظیم درستگاه روی حالت تخریب، سطوح بتنی، کاشی و دیوار را نیز تخریب کنید.

در واقع این دریل دو نوع سه نظام دارد که برای عمل سوراخکاری، سه نظام معمولی بر روی آن قرار میگیرد.
چکش تخریب که در این متن نام بردیم، نوعی ابزار جهت تخریب بوده و برای تخریب سطحی به کار میرود. این چکش قلمهای مختلفی داشته و در اندازه بزرگ از چکش تخریب بادی استفاده می گردد. بسیاری این چکش را در دسته دریلها دسته بندی میکنند چون برخی مدلهای آن قابلیت سوراخکاری نیز دارد. ( برای مشاهده مشخصات و قیمت دریل بتن کن کلیک کنید )


دریل شارژی:

در بعضی موارد برای آسانتر شدن عملیات، دریل شارژی را جایگزین دریلهای برقی می کنند. این نوع دریل یک باتری دارد که به صورت خشابی در داخل دسته دریل گذاشته میشود. در بعضی عملیاتی که امکان استفاده از برق وجود ندارد، این دریل ها بهترین ابزارآلات ممکن هستند.
باتریهای موجود در این دریلها این امکان را به شما میدهد تا بدون نیاز به برق و با استفاده از باتری، سوراخکاری خود را انجام دهید. اگرچه قدرت این دریلها کمتر از دریلهای برقی بوده و از معایب آنها محسوب میشود.


در بعضی موارد، دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی را با هم ادغام کرده و ابزاری به نام دریل پیچ گوشتی شارژی ساخته شده است. دریل شارژی برای سوراخکاری قدرت بیشتری از پیچگوشتی شارژی داشته، و پیچگوشتی شارژی نیز انعطاف بیشتری دارد. در واقع دریل پیچگوشتی شارژی ابزاری مشابه به دریل شارژی و پیچگوشتی شارژی می باشد. ( برای مشاهده مشخصات و قیمت دریل شارژی کلیک کنید )


دریل نمونه برداری:

از این دریل همانطور که از نامش پیداست، برای نمونه برداری سنگ، خاک و یک نوع ماده با پوشش سخت استفاده می شود که دارای سه نظامی قدرتمند و در نهایت قدرت زیادی هستند. این نوع دریل شبیه به گردبرها نمونه برداری کرده و ظاهری شبیه به یک ظرف دارد.


مدل دریل مگنت یا مغناطیسی:

از این نوع دریل برای قطعات سنگین و بزرگ فولادی در محل پروژه استفاده شده و عملیاتی زمانبر و همراه با دور پایین هستند. این دریل با توجه به کاربردهایی که دارد، یکی از انواع قدرتمند خانواده دریلها بوده و راندمان بالایی در مدت زمان بالا دارد. این دریل میتواند به شکل مغناطیسی به سطح فولادی متصل شود و به همین خاطر نام مغناطیسی روی آن گذاشته شده است.


انواع دستگاه ها برای برای موارد خاص

یکی از انواع دریل برای موارد خاص، دریل سر کج است که سه نظام کج آن، زاویه 90 درجه را با بدنه دریل دارد. از این نوع دریل مخصوص سوراخکاری در نقاط خاص استفاده میشود.
دستگاه دریل همزن همانطور که از نامش پیداست مخصوص عمل هم زدن بوده و معمولا برای هم زدن ملات بنایی یا خمیر در شیرینی پزی از آن استفاده میشود.
دستگاه دریل بادی شبیه به دریلهای معمولی و ساده میباشد با این تفاوت که انرژی مورد نیاز آن از طریق برق تامین نمی شود. این دریل با استفاده از شلنگ به کمپرسور باد متصل شده و توسط باد حرکت می کند. از کاربرد این دریل، صنعت نجاری می باشد که با استفاده از پمپ یا همان کمپرسور باد، دریل، منگنهکوب، بادپاش، میخکوب و پیستوله رنگ راه انداخته میشود.

دریل شارژی یا برقی خوب چی بخرم؟


پس از بررسی و جواب به سوالات در خصوص مقایسه و بررسی انواع دریل و راهنمای خرید دریل ، این یکی از سوالاتی است که افراد زیادی به دنبال رسیدن به پاسخ آن هستند. باید همینجا بگوییم که پاسخ این سوال در دست خود شماست. نمیتوان گفت که هر دریلی که ولتاژ پایینی دارد بد و هر دریلی که سرعت بالای دارد هم خوب است.

برای پاسخ سوال خود باید به کار مورد نظرتان رجوع کنید.
کار شما سنگین است یا سبک؟ امکان اتصال به برق در محل کار شما وجود دارد یا خیر؟ در کار شما قدرت مهمتر است یا سرعت؟ جنس کار شما چیست و با چه نوع جنسی سروکله میزنید؟
پاسخ به تمام سوالهای بالا مشخص می کند که نوع دریل مورد نیاز شما کدام یک از دریل های بیان شده می باشد؟. پس از این که نوع کار و جنس کار خود را مشخض کرده و به سوالات پایخ دادید، میتوانید انواع دریل را دوباره مطالعه کرده و با توجه به کار خود، بهترین نوع را انتخاب نمایید.


آیا تنها خرید خود دستگاه مهم است؟

پاسخ این سوال خیر است. گاهی افراد آنقدر درگیر خرید دریل می شوند که عضو جدانشدنی آن یعنی مته دریل را نادیده می گیرند. گاهی هنگام خرید، مته هایی با قطر و سایزهای مختلف در جعبه برای شما قرار می دهند اما در صورتی که بخواهید خودتان مته تهیه کنید کار سخت می شود. برای کارهای ظریف از مته های باریک و برای کارهای سنگین از مته های ضخیم تر استفاده می شود.

دریل شارژی یا برقی ؟


شاید پس از خواندن همین مقاله در خصوص مقایسه و بررسی انواع دریل و راهنمای خرید دریل ، این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده باشد! طبق توضیحاتی که در مقایسه انواع دریل دادیم متوجه شدید که دریل برقی با برق و دریل شارژی با باتری کار میکنند. از مزایای دریل شارژی نبود سیم در دستگاه و عدم دست و پاگیر بودن آن است.
از معایب دریل شارژی نیز عدم امکان استفاده مداوم و طولانی مدت از دریل است. این در حالی است که هر چقدر خواستید و تا زمانی که دریل برقی به برق متصل باشد، میتوانید از آن استفاده کنید.


به همین خاطر، انتخاب بین دریل شارژی و برقی، بستگی به کار شما دارد.
در پایان به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر چه دریل ولتاژ بالاتری داشته باشد، قدرت آن نیز بالاتر می رود اما تقریبا به همان اندازه نیز وزن دستگاه بیشتر می شود.