در بازار کالاهای مصرفی همیشه یک قانون وجود دارد، هر وسیله‌ای روزی از کار خواهد افتاد. سمپاش شارژی هم از این قاعده مستثنی نیست.“ولی واقعا علت شارژ نشدن سمپاش شارژی چیست؟”

علت شارژ نشدن سمپاش شارژی به احتمال بسیار زیاد به علت از کار افتادن باتری سمپاش شما است. باتری سمپاش بعد از سپری کردن عمر باتری خاصیت خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند در خود انرژی ذخیره کند.

باتری سمپاش شارژی - علت کار نکردن سمپاش شارژی - علت شارژ نشدن سمپاش شارژی

حال سوال پیش می آید که

پیشنهاد خرید فارم کالا
علت شارژ نشدن سمپاش شارژی

فیلتر یدکی ماسک سمپاشی دو فیلتر

528,000 تومانبیشتر بدانید

از کجا بدانیم باتری سمپاش سالم است؟

در این جا برای شما چند روش تست باتری سمپاش را ذکر می‌کنیم تا استفاده کنید:

اولین راه برای تست سلامت باتری سمپاش، تست ظاهر آن است. آیا در باتری سمپاش تان تغییر شکل به وجود آمده است؟

اگر باتری شما متورم شده (بزرگ تر شده) باتری شما صد در صد فاسد شده است و همین جا بررسی سایر علت شارژ نشدن سم‌پاش شارژی را متوقف کنید و به فکر باتری جدید باشید! ولی اگر باتری شما سالم است (امیدواریم که اینطور باشد!) با ما همراه باشید تا دستگاه‌تان را باهم تعمیر کنیم.

روش تست سلامت باتری:

ولتاژ باتری را با استفاده از یک مولتی متر ساده اندازه بگیرید آیا ولتاژ خروجی با ولتاژی که روی باتری نوشته شده یکی است؟ اگر یکی بود یا نزدیک به آن عدد بود باتری شما سالم است در غیر اینصورت اگر باتری شما ولتاژ زیاد یا کم را نشان داد باتری شما عمرش را کرده است و باید تعویض گردد. این روش ممکن است در برخی وضعیت ها درست جواب ندهد پس روش بسیار مطمعنی را در زیر برای‌تان معرفی می‌کنیم:

روش قطعی تست سلامت باتری سمپاش

این روش کمی پیچیدگی دارد اما ردخور ندارد. در این روش اگر باتری شما از تست قبول شود صددرصد سالم است. در مرحله اول باید باتری را به صورت کامل شارژ کنید و ولتاژ خروجی آن را اندازه گیری کنید و ثبت کنید. در مرحله دوم شما یک لامپ یا یک مقاومت به آن وصل می‌کنید و مدتی صبر می‌کنید و بعد از گذشت چند دقیقه دوباره ولتاژ باتری را می‌گیرید. اگر باتری افت شدید در ولتاژ داشته باشد باتری شما فاسد شده است و باید به فکر خرید باتری سمپاش باشید.

از کجا می دانید نشانگر باتری درست کار می کند؟

نشانگر یا نشاندهنده درصد شارژ باتری گاهی ممکن است دچار خطا شود. برای مثال فرض کنید روی سمپاش شما یک نشانگر با 3 چراغ داشته باشد که شدت شارژ باتری را نشان می‌دهند. اگر سیستم نمایش باتری این باتری دچار خطا شود شما فرض خواهید کرد که باتری شما شارژ نمی شود و به دنبال علت شارژ نشدن سمپاش شارژی خواهید گشت.

ساده‌ترین راه برای این که متوجه شوید که نشانگر های‌تان درست کار می‌کند یا خیر این است که آن را پیش تعمیرکار ببرید او با سرعت به بررسی وضعیت باتری و نمایش دهنده آن خواهد پرداخت و نتیجه را به شما خواهد گفت.

سومین دلیل علت شارژ نشدن سمپاش شارژی

مشکل دیگری که می‌تواند باعث عدم شارژ باتری شود، به شارژر سمپاش بر می‌گردد بهتر است یک تست بگیرید و ببینید آیا شارژرتان خروجی جریان برق و ولتاژ مناسبی دارد یا خیر. شاید سیم شارژرتان دچار قطعی شده و آنطور که باید نمی‌تواند به شارژ باتری شارژی بپردازد.

باتری سمپاش شارژی - علت کار نکردن سمپاش شارژی - علت شارژ نشدن سمپاش شارژی

شاید ایراد از سیم ها و اتصالات دستگاه باشد

اگر روش‌های بالا را که در خصوص علت شارژ نشدن سمپاش شارژی بود را خواندید ولی همچنان دستگاه شما با مشکل روبرو است، بد نیست شروع به بررسی اتصالات و سالم بودن سیم های دستگاه سمپاش شارژی بپردازید. ایراد و بروز مشکل در یک سیم می‌تواند کل عملکرد سمپاش را تحت تاثیر قرار دهد.

دکمه‌های دستگاه به درستی کار می کنند؟

بعد از این که تمامی موارد علت شارژ نشدن سمپاش شارژی که گفته شد را بررسی کردید و همگی از تست شما سالم به بیرون آمدند بهتر است که برای یکبار هم که شده دکمه های دستگاه را بررسی کنید. دکمه‌ها معمولا دیر خراب می‌شوند ولی در برخی شرایط خرابی آن‌ها به گونه‌ای است که اصلا شما متوجه خرابی آن‌ها نمی‌شوید. شاید علت شارژ نشدن سمپاش شارژی نه در باتری است و نه در جای دیگر، بلکه دکمه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند و شما را به اشتباه می‌اندازند.

مرحله آخر: سلام بر تعمیر کار!

اگر تمامی روش‌هارا تست کردید و قطعات دستگاهتان سالم بود شاید بهتر است که یک سر به تعمیر کار بزنید!

این مقاله در خصوص علت شارژ نشدن سمپاش شارژی بود برای خواندن مقالات دیگر ما به بخش مقالات سایت ما مراجعه کنید. فارم کالا مرجع خرید انواع سمپاش نظیر سمپاش موتوری، سمپاش شارژی، سمپاش زنبه ای ، باتری سم‌پاش و کودپاش شارژی و لوازم سمپاشی است. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با ما در تماس باشید.

علت شارژ نشدن سم‍پاش شارژی چیست؟

علت های مختلفی می تواند وجود داشته باشد ولی ابتدا باتری، سپس نشانگر باتری و سپس شارژر باتری را چک کنید.

بیشترین دلیل شارژ نشدن سمپاش شارژی چیست؟

بیشترین علت به خرابی باتری یا شارژر باتری برمی گردد