انتخاب سمپاش شارژی خوب و با کیفیت متناسب بار نیاز مصرف کننده، همواره یکی از دغدغه های مصرف کنندگان بوده است. کاربران در تماس های خود با فارم کالا، سئوالاتی را مطرح می کنند که در این ویدیو سعی شده است به آنها پاسخ داده شود و راهنمای خرید سمپاش شارژی پشتی بصورت آنلاین برای عزیزان تهیه شده است. بهترین سمپاش شارژی فشار قوی کدام است؟ قیمت سمپاش شارژی دوکاره چند است و …؟ چند نمونه از سئوالات متداولی که مصرف کنندگان دارند به صورت زیر می باشند:

راهنمای خرید سمپاش شارژی - خرید سمپاش شارژی - قیمت انواع سمپاش شارژی - بهترین مارک سمپاش شارژی - فروش سمپاش شارژی
انواع سمپاش شارژی پشتی
پیشنهاد خرید فارم کالا
راهنمای خرید سمپاش شارژی پشتی

نازل برنجی تی جت سمپاش بوم دار

95,000 تومانبیشتر بدانید

انواع سمپاش های شارژی پشتی از نظر بدنه

سمپاش های شارژی از نظر بدنه به دو نوع کتابی و طرح موتوری تقسیم می شوند.

سمپاش پشتی کتابی :

بدنه سمپاش های کتابی معمولا بصورت یک تیکه تولید می گردند. این نوع بدنه قابلیت نصب تلمبه دستی را نیز دارد. سبک بودن و ارزان بودن آن یکی دیگر از مزایای سمپاش های کتابی است. اما این نوع بدنه معایبی نیز دارند. یک تیکه بودن بدنه می تواند به عنوان عیب برای این دستگاه نیز باشد. بطوری که در صورت آسیب دیدن یک قسمت از دستگاه، کل بدنه نیاز به تعویض خواهد داشت. عدم وجود محل تخلیه سم در قسمت پایین. در برخی مواقع نیاز است، محلول یا سم مورد نظر تخلیه و با محلول دیگری تعویض گردد. در سمپاش کتابی محلی برای این کار تعبیه نشده است. این نوع سمپاش ها معمولا در بدنه خود دچار محدودیت هستند. بدین ترتیب که محفظه ی مخصوص باتری و پمپ محدود می باشد. این امر سبب می شود تا از باتری و پمپ بزرگتر در سمپاش های کتابی نتوان استفاده کرد.

راهنمای خرید سمپاش شارژی - خرید سمپاش شارژی - قیمت انواع سمپاش شارژی - بهترین مارک سمپاش شارژی - فروش سمپاش شارژی

سمپاش طرح موتوری :

سمپاش های طرح موتوری دارای بدنه قوی تری هستند. در حقیقت بدنه این سمپاش ها، برای سمپاش های پشتی موتوری طراحی شده است. این طراحی سبب می شود تا فضای کافی برای نصب انواع باتری و پمپ در آن وجود داشته باشد. پس بطور معمول دارای فشار، زمان کار و آبدهی بیشتری هستند. این سمپاش دارای محل تخلیه محلول می باشد. سمپاش های طرح موتوری دارای پشتی نمدی هستند. این نوع سمپاش وزن بیشتری نسبت به مدل های کتابی دارد و همچنین امکان نصب حالت دستی را ندارد.

راهنمای خرید سمپاش شارژی - خرید سمپاش شارژی - قیمت انواع سمپاش شارژی - بهترین مارک سمپاش شارژی - فروش سمپاش شارژی

پمپ سمپاش شارژی

پمپ های سمپاش شارژی در مدل ها و ظرفیت های مختلفی عرضه می شوند. که تاثیر مستقیمی روی کیفیت کار سمپاش دارند. در حقیقت پمپ سمپاش نقش قلب آن را بازی می کند. معمولا آبدهی پمپ های استفاده شده روی سمپاش های شارژی از 2.7 لیتر در دقیقه تا 6 لیتر در دقیقه متغییر است. پمپ های بزرگتر مصرف برق بیشتری دارند و طبعا باتری بزرگ تر نیز نیاز خواهند داشت. برخی از پمپ های سمپاش فشار قوی بصورت دو قلو طراحی شده اند. این پمپ ها در حقیقت دو پمپ جدا از هم هستند که بصورت سری روی یک شاسی نصب شده اند. امکان کنترل هر یک از این پمپ ها بصورت جداگانه وجود دارد. همان طور که می دانید در سمپاش های شارژی در صورت قطع شدن مسیر آب پمپ خاموش خواهد شد. به حداکثر فشاری که باعث قطع شدن و خاموش شدن پمپ شود، فشار قطع گفته می شود. پس هر چقدر پمپ خریداری شده شما دارای فشار قطع بالایی باشد، شما می توانید با فشار بیشتری سمپاشی کنید. سمپاشی با فشار بیشتر هم برابر است با صرفه جویی در سم و محلول و افزایش جذب سم بیشتر.

باتری سمپاش شارژی :

باتری سمپاش شارژی گران ترین بخش سمپاش می باشد. باتری استفاده شده روی سمپاش های شارژی به باتری سیلد معروف است. باتری سیلد یعنی همان باتری معمولی ولی بصورت پرس شده. ولتاژ آنها عموما 12 ولت می باشد. اما آمپر یا جریان تامینی آنها متفاوت است. معمولا باتری های استفاده شده در روی این دستگاه ها دارای جریان خروجی 7.5 آمپر، 8 آمپر و 12 آمپر می باشند. هر چقدر این ظرفیت بیشتر باشد، هم از پمپ قوی تری می توان استفاده نمود و هم زمان بیشتری می توانیم سمپاشی کنیم. معمولا سمپاش هایی که باتری های 12 ولت 8 آمپر با پمپ 3.6 لیتر در دقیقه با فشار قطع 6 بار دارند، می توانند با هر بار شارژ 400 لیتر را سمپاشی کنند. پس به عنوان راهنمای خرید سمپاش شارژی در مورد باتری آنها به موارد زیر می توان توجه نمود:

  1. تاریخ تولید باتری سمپاش: معمولا عمر باتری سمپاش های شارژی 2 الی 3 سال است. پس هنگام خرید بهتر است باتری جدید را انتخاب نمایید.
  2. جریان خروجی این باتری یا در حقیقت توان ذخیره انرژی الکتریکی آن چقدر است. هر چه این عدد بیشتر باشد برای مصرف کننده مزیت بیشتری دارد.

دسته ی سمپاش شارژی شارژی

دسته سمپاش قسمتی از سمپاش می باشد که نازل ها به آن بسته می شوند. این دسته ها در 3 مدل روی سمپاش ها نصب می شوند. دسته ی تلسکوپی استیل، دسته ی استیل ثابت، دسته پلاستیکی ثابت. طبعا سمپاشی که نازل تلسکوپی استیل دارد، انتخاب بهتری خواهد بود. چون می تواند ارتفاع بیشتری را پوشش دهد.

انواع نازل همراه سمپاش شارژی

نازل های مختلفی روی سمپاش های شارژی قابل نصب است. تنوع نازل همراه سمپاش سبب می شود تا کاربر بصورت دقیق تر و با بازدهی بیشتری نسبت به نیاز خود سمپاشی کند. نازل هایی که بصورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرند بصورت زیر می باشند:

  1. نازل قابل تنظیم
  2. نازل مه پاش
  3. نازل 4 سوراخ
  4. نازل تک سوراخ
  5. نازل دو سوراخ
  6. و نازل تی که بصورت خطی سمپاشی می کند.

عرق گیر روی سمپاش شارژی

عرق گیر قطعه ای ایست که روی سمپاش های شارژی با طراحی جدید نصب شده است. این قطعه بین بدنه سمپاش و کاربر فاصله ایجاد می کند. این فاصله سبب می شود تا هوا امکان گردش داشته باشد و کمی از شدت عرق کردن کاربر بکاهد. عرق گیر ها در دو مدل پلاستیکی و نمدی می باشند. عرق گیر های نمدی معمولا رو شاسی سمپاش های موتوری و عرق گیر های پلاستیکی روی شاسی سمپاش های کتابی نصب می شود.

بندهای سمپاش پشتی شارژی:

بندهای سمپاش شارژی در مدل های های معمولی، راحتی و راحتی با گیره فلزی می باشند. بندهای معمولی در مدت های طولانی استفاده نمی شود. اما بندهای راحتی و راحتی با گیره فلزی برای سمپاشی در مدت طولانی کاربرد بهتری دارند.

بهترین سمپاش شارژی و ویژگی ها آن:

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، بهترین سمپاش شارژی باید در درجه اول بدنه ی با کیفیت و مقاومی داشته باشد. در حین کار، خواسته یا ناخواسته ضرباتی به سمپاش وارد می شود. سمپاش باید بتواند در مقابل این ضربات مقاومت کند. داشتن پمپ با آبدهی و فشار بالا دیگر موردی است که باید به آن دقت کرد. هر چقدر پمپ سمپاش قوی تر باشد و آبدهی بیشتری داشته باشد، کیفیت سمپاشی شما و جذب محلول افزایش پیدا خواهد کرد. داشتن دسته ی قابل تنظیم و با کیفیت سبب می شود سمپاش مناطق دور از شما و ارتفاع بالا بهتر انجام پذیرد. نازل های سمپاش شارژی نیز نقش مهمی در کیفیت سمپاشی شما دارند. پس بهتر است سمپاشی را انتخاب کنین که تنوع نازل بالایی داشته باشد. ظرفیت سمپاش شارژی مشخصه ای است که انتخابش به شما بستگی دارد و تاثیری در خود سمپاش و عملکرد آن ایجاد نمی کند. ظرفیت سمپاش شارژی بصورت استاندارد 20 لیتر می باشد.

سمپاش شارژی قوی :

سمپاش شارژی قوی سمپاشی است که پمپ و باتری قوی داشته باشد. در بین محصولات فعلی فارم کالا سمپاش شارژی رینو پاور (رهینو پاور) و سمپاش دو پمپه مورایکو این ویژگی ها را دارند. این سمپاش ها فقط شارژی هستند و حالت دستی ندارند.

قیمت سمپاش شارژی دوکاره

سمپاش شارژی دوکاره به سمپاش هایی گفته می شود که هم حالت دستی دارند و هم حالت شارژی. مزیت این سمپاش ها در این است که در صورت تمام شدن باتری یا خراب شدن بخش شارژی، سمپاشی شما معطل نمی ماند. قیمت سمپاش شارژی دو کاره به مواردی همچون باتری استفاده شده، قدرت پمپ، تنوع نازل ها، دسته نازل استفاده شده، کیفیت بند ها، کیفیت بدنه، نوع نمایشگر ولتاژ، دارا بودن عرق گیر و نوع عرق گیر از جمله ویژگی هایی است که روی قیمت سمپاش دوکاره تاثیر دارد.

معایب سمپاش شارژی پشتی:

سمپاش های شارژی با توجه به حجم و قدرتی که دارند، برای کاربردهای محدود مناسب می باشند. و برای کارهای وسیع کاربرد چندانی ندارند. معایب سمپاش شارژی را می توان بصورت زیر لیست نمود:

  1. محدودیت حجم : اگر شما بخواهید زمین یا باغ بزرگی را سمپاشی کنید، ناچار خواهید بود پمپ سمپاشی خود را با هر 20 لیتر سمپاشی دوباره پر کنید.
  2. محدودیت در فشار و ارتفاع پاشش: سمپاش های شارژی از یک پمپ کوچک الکتریکی استفاده می کنند. پس نمی توان انتظار فشار بالا و ارتفاع پاشش زیادی از آنها داشت. حتما قبل از خرید سمپاش شارژی به این محدودیت دقت نمایید.
  3. محدودیت زمان استفاده مستمر : با توجه به استفاده سمپاش های شارژی از موتور های الکتریکی باید توجه داشت، که استفاده مستمر از سمپاش ممکن است باعث سوختگی موتور شود.
  4. آبدهی محدود: میزان دبی خروجی این نوع سمپاش ها محدود می باشد.

مزایای سمپاش شارژی پشتی

سمپاش های شارژی کاربردها و مزایای زیادی در کشاورزی، باغبانی، گلخانه و دارند. داشتن یک سمپاش شارژی برای یک باغدار، کشاورز یا گلخانه دار بسیار ضروری است. مزایای استفاده از این نوع سمپاش را می توان بصورت زیر لیست نمود:

  1. بدون صدا: سمپاش های شارژی تقریبا بدون صدا کار می کنند و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند.
  2. بدون دود: این نوع سمپاش ها برای مناطق سربسته مانند گلخانه ها بسیار مناسب است.
  3. سبک و حمل راحت: سمپاش های شارژی حجم کمی اشغال می کنند و وزن کمی هم دارند.
  4. سمپاشی لیتراژ قابل توجه: سمپاش های شارژی معمولا می توانند حدود 400 لیتر را سمپاشی کنند. این میزان سمپاشی برای زمین های کوچک و متوسط کافی است.
  5. امکان سمپاشی دقیق تر: با سمپاش های شارژی شما می توانید محلول یا سم را به صورت دقیق تر از مدل های تراکتوری یا موتوری فقط به محل یا گیاه مورد نیاز برسانید. این امر باعث کاهش مصرف سم شما و افزایش بهره وری خواهد شد.

در حال تکمیل