دروگر ها جزو جدایی ناپذیر از ماشین های کشاورزی است . این دستگاه ها به دسته های دروگر دیزلی و دروگر بنزینی تقسیم می شوند . دروگر یونجه ، دروگر گندم چین، از معروفترین ها دربین کشاورزان هستند. این دستگاه ها گاهی از لحاظ تعداد چرخ نیز دسته بندی می شوند مانند دروگر دو چرخ ، دروگر سه چرخ و چهار چرخ . دروگر یونجه که شامل دروگر دستی یونجه و دروگر دوچرخ یونجه و دروگر سه چرخ یونجه هم می شود بیشتر در آذربایجان های شرقی و غربی مورد کاربرد است.

دروگر دیسکی ورزا نیرومند ترین و کارآمد ترین دروگر در کشور شناخته شده است ولی چه ویژگی هایی باعث شده این دستگاه ساخت ایران رقبای خارجی را پشت سر بگذارد و به اولین انتخاب آن ها تبدیل گردد ؟ در ادامه به این ویژگی ها می پردازیم.

پیشنهاد خرید فارم کالا
دروگر دیسکی ورزا - مشخصات قویترین دروگر یونجه

هد گندم چین دروگر ورزا - ساخت ایران

36,905,000 تومانبیشتر بدانید

موتور نیرومند دروگر

این دستگاه دیزلی از موتور 10 اسب بخاری بهره می برد که با سوخت گازوییلی نیروی خود را تامین مینماید همچنین موتور 12 اسب بخاری نیز در صورت درخواست مشتریان قابلیت نصب روی دستگاه را دارد . این موتور از باک 5.5 لیتری بهره میبرد. . هواکش این نوع موتور روغنی است که مزیت مهمی را داراست و آن این که از ورود گرد و غبار و ریزگرد ها با توجه به محیط کار خاکی جلوگیری به عمل می آورد .پس باعث افزایش بهره وری و عمر موتور شده و از خرابی آن ممانعت می کند .

توانایی انتخاب سرعت چرخش

یکی از مهمترین ویژگی های این دستگاه در توانایی تنظیم چرخش دیسک های دستگاه در دو سرعت 1100 و 1900 دور دقیقه است که با توجه به نوع کاشت و ضخامت محصولات تعیین می شود . در گیاهان و محصولات با ضخامت ساقه کم از سرعت 1100 دور در دقیقه استفاده می گردد و در محصولات با ضخامت ساقه بالا برای حصول نتیجه بهتر در برداشت از سرعت 1900 دور در دقیقه استفاده می گردد .

گیربکس 3 حالته دروگر

جنس پوسته گیربکس دستگاه آلومینیومی است. این گیر بکس که 3 حالت دارد که دو حالت آن متعلق به حرکت رو به جلو و یک حالت آن متعلق به دنده عقب است . از حالت 1 در برداشت محصولات با تنش بالا به خصوص در برداشت محصولات با تراکم کاشت بالا و از حالت 2 در برداشت محصولات با کاشت معمول استفاده میگردد. حالت 3 نیز برای حرکت به عقب تعبیه شده است. از ویژگی دیگر گیربکس میتوان به صفحه کلاچ آن اشاره کرد که از نوع غوطه ور در روغن است که عمر زیاد و همچنین انتقال آسان و پرقدرت نیرو را به دو شفت تعبیه شده را انجام می دهد . شفت اول در قسمت بالا قرار داشته و برای نصب ادوات همچون هد دیسکی و گندم چین و همچنین شفت دوم نیز در قسمت پایین و برای استفاده از سمپاش مورد استفاده قرار میگیرد.

چرخش ساده و بدون محدودیت دروگر

چرخش این دستگاه به سادگی و با استفاده از اهرم های تعبیه شده روی فرمان صورت می گیرد به گونه ای که با گرفتن اهرم سمت چپ چرخ سمت چپ ایستاده و دستگاه به سمت چپ حرکت می کند و بالعکس.

هد دیسکی مخصوص

دو هد دیسکی بشقابی با عرض کاری 1 متر (100 سانتی متری) که هر کدام با 3 تیغه و در مجوع با 6 تیغه هد کار می کند و ارتفاع هدثابت و 40 سانتی متر است . این هد دارای 3 حال است که حالت اول 1100 دور دردقیقه حالت دوم 1900 دور در دقیقه و حالت سوم حالت خلاص طراحی شده است.

یک دروگر یا یک دستگاه چند منظوره؟ !

میتوان به این دستگاه در زمین های صاف و هموار با نصب اداوت به عنوان نفربر و حمل بار استفاده کرد .همچنین به دلیل داشتن دو خروجی (P.T.O) میتوان از خروجی دوم برا سمپاش استفاده کرد و به راحتی عملیات سمپاشی را جلو برد .

قبل بعدی