پیشنهاد خرید فارم کالا
ویدیو عملکرد چاله کن موتوری 68 سی سی، ارسالی از سردشت، آذربایجانغربی

اره موتوری اپکس 5200 | با ویدیو اختصاصی

2,800,000 تومانبیشتر بدانید

ویدیو عملکرد چاله کن موتوری

مشاهده ویدیو عملکرد چاله کن موتوری بنزینی یکی از درخواست های خریداران می باشد. اینکه این دستگاه چطور عمل می کند همواره یکی از سئوالات آنان می باشد. در بالا ویدیو ارسالی از آقای حسن زاده از شهرستان سردشت آذربایجان غربی را مشاهده می نماییم. این دستگاه یک چاله کن بنزینی 68 سی سی با مته دوبل می باشد که به فنر لرزش گیر نیز مجهز است. در منطقه سردشت و پیرانشهر، از دستگاه چاله کن موتوری جهت کاشت انگور دیم در دامنه ی کوه ها استفاده می شود.

پیشنهاد خرید فارم کالا
ویدیو عملکرد چاله کن موتوری 68 سی سی، ارسالی از سردشت، آذربایجانغربی

شناور 12 ولت خورشیدی، عملکرد 3 ولتاژی

4,150,000 تومانبیشتر بدانید

چاله کن موتوری و کاربرد مته ها

چاله کن موتوری بنزینی وسیله ای است که برای حفر چاله در خاک از آن استفاده می شود. چاله کن های موتوری دارای مته ای به شکل مارپیچ هستند که با چرخش، در خاک فرو می رود و باعث کنده شدن خاک می شوند. این مته ها در سایزهای مختلف برای هدف های مختلف طراحی و تولید می شوند. به عنوان مثال مته 10 سانتیمتری عموما برای فنس کشی یا آغاز سوراخ کاری در زمین های سفت و خشک استفاده می شود. مته 20 سانتیمتری چاله کن بنزینی عموما برای چالکود و کوددهی در باغات مورد استفاده قرار می گیرد. و همچنین مته 30 سانتیمتری را هم می توان برای چالکود در خاک های نرم و یا افرایش قطر چاله های کنده شده با مته 20 سانتیمتری جهت کاشت نهال استفاده نمود.


اجزای تشکیل دهنده چاله کن موتوری
اجزای تشکیل دهنده چاله کن موتوری

قسمت های مختلف دستگاه چاله کن بنزینی

دستگاه چاله کن بنزینی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه ی خاصی را به عهده دارند. کاربر می بایست با توجه به نیاز خود دستگاه گودال کن مورد نظر خود را انتخاب نماید. موتور گودال کن معمولا بصورت دو زمانه انتخاب می شود. چون این نوع موتور قدرت بیشتری را برای دستگاه تولید می کنند. گیربکس این دستگاه عموما بصورت خشک استفاده می شود. گیربکس های خشک دارای یک قسمت گریس خور نیز می باشند. در مدل های روغنی گیربکس چاله کن، موتور نود درجه نسبت به مته ها انحراف پیدا می کند. مزیت انحراف موتور برای کاربر، دور شدن اگزوز از صورت کاربر در حین کار است. به این شکل دود و صدا از کاربر فاصله می گیرند.

مته های چاله کن موتوری

مته های دستگاه چاله کن یکی از قطعات مصرفی این دستگاه است. مته های چاله کن در برخورد با موانع و سنگ های داخل خاک آسیب می بینند. که نیاز به تعویض پیدا می کنند. در برخی مدل های چاله کن های موتوری، برای افزایش سرعت کندن و تخلیه خاک، از 2 دور مارپیچ در روی مته استفاده می شود. این دور اضافه به طور قابل توجهی فشار را روی کاربر کاهش می دهد و سرعت کار را بالا می برد. اما متاسفانه به دلیل قیمت بالاتر این نوع مته ها، در حال حاضر از مته هایی با یک دور مارپیچ در بازار استفاده می شود.


انواع مته دستگاه چاله کن بنزینی و کاربردهای آن

انواع مته دستگاه چاله کن بنزینی و کاربردهای آن