🔸پوسیدگی گلگاه گوجه فرنگی :
زمانیکه گوجه‌ها به مرحله‌ی نیمه‌ رسیده می‌رسند، محصولاتی که ممکن است از لحاظ دیگر به نظر خوب برسند می‌توانند شروع به ایجاد نواحی سفت قهوه‌ای مانند در امتداد ته محصول بکنند. این ناحیه به‌تدریج از نظر اندازه رشد می‌کند و زمانی که محصول به قرمزی می‌رسد به‌ صورت چرمی و سیاه در می‌آید که معمولاً تحت عنوان پوسیدگی گلگاه شناخته می‌شود.
علی‌رغم نام پوسیدگی گلگاه پوسیدگی باکتریایی یا بیماری نیست ، وضعیتی است که توسط کمبود کلسیم هنگام تشکیل میوه ایجاد می‌شود. کلسیم ریزمغذی است که برای تشکیل پوست میوه لازم است.
🔹علل پوسیدگی گلگاه گوجه فرنگی:
اگرچه کمبود کلسیم آن چیزی است که سبب پوسیدگی گلگاه می‌شود ولی نسبتاً نادر است که این امر توسط خاکی که فاقد کلسیم است رخ دهد. در عوض، وقتی رخ می‌دهد که شرایط محیطی مختلف مانع از گرفتن و انتقال کلسیم لازم به گیاه می‌شوند. اگرچه گاهی اوقات توصیه می‌شود که کلسیم به خاک اضافه کنید ولی در بیشتر موارد خاک از قبل مقدار زیادی کلسیم در خود دارد.
به‌طور دقیق، دو دلیل برای پوسیدگی گلگاه وجود دارد:

1.گیاه به حدی سریع رشد می‌کند که قادر نیست مقدار کافی کلسیم را بگیرد تا پا‌به‌پای رشد گیاه ادامه دهد.
2.فاکتورهای استرسی باعث می‌شود که گیاه قادر نباشد کلسیمی را که از خاک گرفته است، پردازش کند.

برای تامین کمبود کلسیم گیاهان خود، با توجه به نظر گیاه پزشک خود و برنامه غذایی انجام شده می توانید از کود نیترات کلسیم پی ان پی آلمان استفاده نمایید. این کود محلول در آب بوده و دانه های آن بصورت پرک می باشند.

برای مشاهده دیگر محصولات کودی فارم کالا، روی تصویر زیر کلیک نمایید.

کود های زیگلر آلمان

برای پوسیدگی گلگاه گوجه فرنگی و تامین کلسیم از چه کودی استفاده کنیم؟

برای رفع کمبود کلسیم گوجه فرنگی توصیه می کنیم از کود نیترات کلسیم پی ان پی آلمان استفاده نمایید.