علف زن، شبیه معجزه ای برای کشاورزان و باغداران است! چه کسی قادر است آن همه علف را بزند و زمین بریزد؟ آن هم با دست! غیر قابل باور به نظر می رسد.اما دستگاه علف زن در اینجا غوغا به پا می کند. یک وسیله نسبتا ساده که همه آن را دیده ایم! اپراتوری که آن را دست گرفته و علف های هرز را قلع و قمع می کند! وسیله ای که سنگین ترین بخش آن موتور علف تراش است و تقریبا وزنی در حد 3 تا 5 کیلوگرم دارد. امروز در این جا می خواهیم بررسی کنیم علف زن دوشی یا پشتی؟ کدام یک بهتر است؟

احتمالا می دانید که علف زن ها دو مدل اند:

1 مدل علف زن دوشی

2 مدل علف زن پشتی ( کوله پشتی)

در این مقاله می خواهیم بدانیم که از بین علف زن دوشی یا پشتی کدام بهتر است:

اگه بخوایم که سریع بهتون جواب رو بگیم! جواب اینه:

واقعیت اینه که به شما بستگی دارد که کدام نوع علف زن بهتره! و هیچ کدوم بهتر از اون یکی نیست و هرکدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارند.پس امروز با هم بررسی می‌کنیم.

اگر میخواهید سریعا بدانید که چه مدل علف زنی برای شما بهتر است جدول زیر را ببینید:

برای مثال اگر می خواهید وزن کمتری دستگاه شما داشته باشد مدل دوشی برای شما بهتر است و جلوی آن ✔️ گذاشته شده است و مدل پشتی به نسبت دارای وزن بیشتر است و جلوی آن علامت ❌ گذاشته شده است.

نوع دستگاهوزن کمترسن کاربر بالامساحت زمین بالازمین ناهموار
مدل دوشی✔️✔️
مدل پشتی✔️✔️
بهترین علف زن چیست؟ علف زن دوشی یا پشتی؟

اما اگر میخواهید با ما کامل بدانید که در هر شرایطی علف زن دوشی بهتر است یا پشتی و چرا در جدول این گونه انتخاب شده اند و دلایلش چیست، با ما همراه باشید.

علف زن دوشی بهتر است یا علف زن پشتی؟ - علف زدن دوشی یا پشتی - مزایای علف زن - معایب علف زن

علف زن دوشی یا پشتی؛ چرا علف زن دوشی بهتره ؟

علف زن دوشی یک موتور دارد و یک میله که داخل آن اجزای مکانیکی نیرو را به تیغه منتقل می کنند و تیغه علف زن سبب برش می شود. شاید شنیده باشید که حرفه ای هر چه انتخاب کنند بهترین آن است. اگر بر مبنای نظر حرفه ای ها حرکت کنیم: حرفه ای های علف زنی، دستگاه علف زن دوشی را به ما معرفی می کنند ولی چرا؟

سادگی و عمر بالاتر:

اگر تعارفات ایرانی را کنار بگذاریم! علف زن دوشی عمر بالاتری رو به نسبت برادر رقیب خود یعنی علف زن کوله پشتی دارد. این به دلیل ساده بودن مکانیزم انتقال نیرو در یک خط از موتور به وسیله گیربکس و میله شفت تا تیغه علف زن است و اصطکاک داخلی اجزا بسیار کم است.

اما در دستگاه علف تراش پشتی به دلیل این که موتور در پشت قرار می گیرد باید نیرو به وسیله فنر و میله های چرخان به جلو اپراتور منتقل شود. همین انتقال نیرو از پشت به جلو سبب می شود گه اصطکاک داخلی در داخل علف تراش پشتی افزایش یابد و میزان خرابی آن بالاتر رود.

اما در مدل دوشی اصطکاک پایین است درنتیجه خرابی هم پایین است.

سبک تر:

علف زن دوشی کمی سبک تر از علف زن پشتی است. بنابراین کار کردن با آن کمی خستگی را به نسبت علف تراش پشتی کاهش می دهد.( توجه کنید کمی )

حرفه ای ها حرفه ای میخواهند!

کار کردن با علف تراش دوشی راحت نیست! اگر برای اولین بار میخواهید با علف زن دوشی کار کنید بد نیست که بدانید کار کردن با مدل دوشی سخت تر است ولی در عوض حرفه ای تر می توان با آن کار را انجام داد. افراد سابقه دار در این کار با عادت کردن به روش های علف زنی، دیگر سختشان نیست بلکه برای علف زنی حتی میخواهند از این وسیله با توجه به خرابی کمتر و سبک تر بودن استفاده کنند.

چه قدر زمین ؟

در زمین های پهن و گسترده مدل دوشی بهتر از مدل پشتی جواب می دهد و مساحت بیشتری به نسبت مدل پشتی را می توان علف زنی کرد. پس اگر زمینتان بزرگ است علف زن دوشی شاید برایتان بهتر باشد.

چرا علف زن پشتی بهتره؟

تا اینجا از مزایای علف زن دوشی گفتیم و تا حدودی برادر آن یعنی علف زن پشتی را به توپ و تانک بستیم! اما مدل پشتی اینقدر ها هم بد نیست که هیچ حتی مزایایی دارد که علف زن دوشی در خواب هم نمی تواند ببیند. پس این جا به این می‌پردازیم که علف زن دوشی یا پشتی؟

علف زن دوشی بهتر است یا علف زن پشتی؟ - علف زدن دوشی یا پشتی - مزایای علف زن - معایب علف زن

مکان کاری:

کجا میخواهید کار کنید؟ اگر مکان کاری شما، ناهمواری زیادی دارد بهترین و مناسب ترین علف زن برای شما مدل علف زن پشتی است. توانایی تغییر دادن حرکت به سمت مکان های مختلف با جهت های مختلف فقط از دست علف تراش دوشی بر می آید و علف زن دوشی در اینجا بسیار ناکارآمد خواهد بود و از معایب علف زن دوشی به شمار می آید.

باغ های کوچک و متراکم:

گاهی مکانی که می خواهد علف زنی شود آن قدر کوچک است که فضای بسیار کمی برای حرکت دارد. مثلا برخی باغ های سیب که متراکم اند، در این شرایط بهترین علف زن برای خرید قطعا علف زن پشتی است. چرا که به راحتی میتوان در بین درختان و مکان های باریک حرکت داد.

آیا سن اپراتور علف زنی زیاد است؟

اگر کاربر علف زنی شما سن بیشتری دارد و زود خسته می شود، اصلا نمی توان به او استفاده از دستگاه علف زن دوشی را پیشنهاد کرد. علف زن دوشی تمامی وزن خود را به روی دوش های کاربر می اندازد و مطمعنا بعد از مدتی کاربر خسته خواهد شد.

پس در اینصورت دستگاه علف تراش بهتر می تواند در دستان انسان های شریف علف زن کار کند.

جمع بندی: آخر علف زن دوشی یا پشتی؟

در آخر این به انتخاب شما بستگی دارد که چه علف زنی انتخاب کنید. در حقیقت پاسخ روشن و دقیقی برای این سوال که ” علف زن دوشی بهتر است یا پشتی؟ ” وجود ندارد و جواب این سوال که علف زن دوشی یا پشتی کدام بهتر است به شما بستگی دارد!

ولی اگر سابقه کار با دستگاه علف زن را دارید بدون شک برای شما بهترین دستگاه، دستگاه علف زن دوشی است. ولی اگر اولین بار است که علف زن به دست می گیرید! برای حفظ سلامتی خودتان و جیب تان بهتر است علف زن پشتی بگیرید😁

از کجا و از چه کسی علف زن بخریم؟

حالا که تا همین جا انتخاب کردین که برای شما علف زن دوشی یا پشتی کدوم بهتره، خوبه که بدونین همین سایتی که داخلش اومدید، معتبرترین سایت فروشگاهی کشاورزی ایرانه! می تونید قدم رنجه فرمایید و بیاید به صورت حضوری از فروشگاه ما خرید رو انجام بدید یا از سایت سفارشتون رو ثبت کنید و دم در خونتون سفارشتون دریافت کنین.

مشاوره تلفنی خرید علف زن هم رایگانه! یعنی اگه نمی دونید چه علف زنی باید بخرید و گیر کردید! به فارم کالا زنگ بزنید و بپرسید! به سادگی آب خوردن