اره موتوری یکی از لوازم باغبانی است که در فصل هرس باغات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برش و تمیز کردن شاخه های خشک شده یا آلوده به آفت و یا حتی در پیوند کاری (سر شاخه کاری) استفاده می شود. این که چه اره موتوری برای این کار می تواند مناسب باشد، همواره یکی از سئوالات اصلی باغداران است. در این بخش می خواهیم ویژگی های یک اره موتوری مناسب برای هرس کاری را بررسی کنیم و بگوییم چرا اره موتوری هیوندای مدل توربو 260 Turbo می تواند گزینه مناسبی باشد.

پیشنهاد خرید فارم کالا
اره موتوری هیوندای توربو 260 | بررسی ویژگی ها و مشخصات

اره موتوری اشتیل مدل MS 381

11,220,000 تومانبیشتر بدانید

ویژگی های اره موتوری مناسب برای هرس چیست؟

اره موتوری یا به عبارت دیگر اره بنزینی از نظر ظاهری از دو قسمت تشکیل شده است. موتور و قسمت زنجیر و ساطوری. با توجه به تعداد بالای شاخه ها، و نیاز به جابه جایی و حرکت اره بنزینی در جهت های مختلف، هر چقدر وزن اره موتوری کمتر باشد، می تواند گزینه مناسب تری برای هرس کاری باشد. وزن کمتر باعث کاهش فشار به دست و بازو شده و هرس کار می تواند بدون احساس خستگی زمان بیشتری را فعالیت نماید.


اره موتوری هیوندای توربو 260 | بررسی ویژگی ها و مشخصات

مطابقت ویژگی های اره موتوری هیوندای توربو 260 با اره موتوری مناسب هرس

معمولا فشردگی شاخه ها در درخت ها بالاتر هست. و اره موتوری باید بتواند در لابه لای این شاخه ها به راحتی حرکت نموده تا به شاخه ی مورد نظر هرس کار دسترسی پیدا کند. برای این کار بهتر است اره ی مورد نظر دارای حجم کم و ساطوری کوتاه باشد. اره موتوری توربو 260 هیوندای دارای حجم بسیار کم و ساطور 30 سانتیمتری است. که دقیقا برای این امر طراحی و ساخته شده است.

مورد سوم که از لحاظی دارای اهمیت بسیار بالایی است، نوع طراحی اره موتوری است.اره زنجیری ها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که با دو دست نگهداری شوند. مانند مدل های 650 و 750 هیوندای، اما مدل هیوندای توربو 260 به گونه ای طراحی شده است که بتوان با یک دست نیز با آن هرس نمود.

به عنوان مثال موقعیتی را در نظر بگیرید که در بالای درخت هستید و مجبورید با یک دست تعادل خودتان را حفظ کنید و با دست دیگر هرس کاری انجام دهید. با توجه به طراحی این اره زنجیری که دسته و گاز در روی موتور قرار دارند. انجام هرس و کنترل روی دستگاه بسیار بهتر از مدل های معمولی می باشد.

اره موتوری هیوندای توربو 260 | بررسی ویژگی ها و مشخصات

مورد چهارم که بهتر از قبل از خرید در نظر داشته باشیم، قدرت اره موتوری است. با توجه به هدف در هرس کاری که معمولا شاخه ها قطری کمتر از 20 سانتیمتر دارند. توان حدودی 1 اسب بخاری برای برش آنها کافی است. توان های بیشتر، موتور بزرگتر و در نتیجه وزن بیشتری دارند. وزن بیشتر آن ها را برای هرس کاری نا مناسب می سازد. پس توانی در حدود 1 اسب بخار می تواند برای هدف ما مناسب باشد. اره زنجیری هیوندای توربو 260 دارای توان 1 اسب بخار می باشد.

اره موتوری هیوندای توربو 260 | بررسی ویژگی ها و مشخصات

کیفیت مورد آخری است که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد. برند های متعددی را می توان در بازار با مشخصات ذکر شده در بالا پیدا کرد. اما توصیه ما خرید از برندی است که اولا در بازار شناخته شده باشد و همچنین بتواند به مشتری خود گارانتی ارائه دهد. اره موتوری هیوندای دارای 6 ماه گارانتی شرکتی هستند و در چند سالی که در بازار ایران حضور دارند کیفیت بسیار مناسبی را ارائه کرده اند.

ویژگی های اره موتوری مناسب برای هرس کاری:

با مطالعه موارد بالا در مورد اره موتوری های مناسب برای هرس کاری به نتایجی که در پایین ذکر شده است می رسیم.

  1. حجم و طول ساطوری مناسبی برای هرس (ساطوری 30 سانتیمتر) داشته باشد.
  2. طراحی ارگونومیک برای کار با یک دست داشته باشد.
  3. قدرت مناسبی را بتواند تامین کند.
  4. کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتوان در هرس کاری از آن استفاده نمود.

اره موتوری هیوندای توربو 260 | بررسی ویژگی ها و مشخصات

خرید اره موتور هیوندای توربو 260


مشاهده دیگر مدل های اره موتوری