دستگاه گردو خشک کن ابزاری است که به راحتی می تواند مشکل بسیاری از باغداران گردو را که خشک کردن گردو در موقع برداشت است را برطرف نماید. برداشت گردو معمولا مصادف است با اوایل فصل پاییز و سرد شدن هوا. روزهای بارانی و ابری نیز در مناطق کشت گردو افزایش می یابد. این مشکلات سبب می شود تا زمان خشک شدن گردو افزایش یافته باغداران زمان بیشتر و زحمت بیشتری را برای خشک کردن گردو صرف کنند.

علاوه بر این، معمولا گردو را در ایران جلوی آفتاب پهن می کنند که نیازمند زمین مسطح و بدون پوشش است که در مناطق کوهستانی پیدا کردن همچین مکانی سخت است و گاهی باغداران مجبور می شوند بخشی از باغ خود را بایر نگهداراند تا شاید در آخر فصل محصول خود را در آن مکان خشک کنند. که موجب کاهش سطح کشت محصول نیز می گردد.

با دستگاه گردو خشک کن که در این بخش معرفی می گردد، می توانید روزانه حدود 3 تن گردو را به راحتی خشک کرده و به بازار عرضه نمایید. این دستگاه ها در دو مدل دیزلی و برقی عرضه می گردد. داخل این دستگاه دو الکتروموتور وجود دارد یکی از الکتروموتور ها وظیفه ی بهم زدن گردو را دارد و دیگری وظیفه دمیدن گردو به داخل محفظه را عهده دار است.

 

 

تصاویر زیر نمایش دهنده ظاهر و اجزا این دستگاه می باشد.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”12″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”3″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

ویدیو عملکرد دستگاه گردو خشک کن را می توانید در پایین مشاهده بفرمایید.

جهت پخش ویدیو روی آن کلیک نمایید