تلفن

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شناسه محصول: FAR-910010

کفکش 32 متری 1 اینچ فلوتردار CNB

Electropump 1 inch 32m
ویژگی‌ها
Brand: CNB
نوع موتور: 2 قطب, الکتریکی
وزن: 8 کیلوگرم
کشور تولید کننده: چین
قدرت موتور: 1.2 کیلووات
حداکثر ارتفاع آبدهی: 32 متر
ارتفاع آبدهی توصیه شده: 28 متر
قطر خروجی: 1 اینچ
فلوتر قطع کن: دارد.
سیم همراه: 5 متر

قیمت و خرید پمپ آب کفکش 32 متری CNB

برند CNB یکی از کفکش‌های با کیفیت وارداتی چینی هست که مدل‌های بسیار متنوعی از کفکش، شناور و الکتروپمپ ارائه می‌کند. پمپ کفکش 32 متری 1 اینچ مجهز به فلوتر یکی از محصولات این شرکت با کیفیت عالی می‌باشد.

موجود در انبار

ارسال توسط فروشگاه اینترنتی فارم کالا
3,738,000 تومان

موجود در انبار

توضیحات

کفکش 32 متری 1 اینچ فلوتردار CNB

انتقال آب یکی از اصلی‌ترین امور در زندگی شهری و روستایی هست. انتقال آب از سطحی به سطح دیگر یا افزایش فشار آن با استفاده از انواع پمپ آب انجام می‌گیرد. تنوع پمپ آب بسیار بالاست و مدل‌های مختلفی از آنها در حال تولید می‌باشند. پمپ کفکش یکی از مدل‌های پر کاربرد از پمپ‌های آب هست که در ادامه در مورد مدل کفکش 32 متری 1 اینچ فلوتردار از برند CNB بیشتر صحبت می‌کنیم.

ویژگی‌های کفکش 32 متری 1 اینچ فلوتردار CNB

این کفکش 32 متری 1 اینچ از برق تکفاز برای عملکرد استفاده می‌کند. ارتفاع حداکثر آبرسانی آن 32 متر هست که در این ارتفاع میزان آبدهی به صفر می‌رسد. توصیه می‌شود کفکش را در عمقی کمتر از 28 متر نصب بفرمایید. در صورتی که طول حداکثر آبیاری برای شما اهمیت دارد، این نکته را باید بدانید که به ازای هر متر ارتفاع، پمپ‌ها می‌توانند تا 10 متر آب را به صورت افقی جابه جا کنند. به عنوان مثال اگر کفکش 32 متری 1 اینچ را در عمق 20 متری نصب کنید، این پمپ می‌تواند حدود 80 الی 100 متر آب را بصورت افقی هم انتقال دهد.

الکتروموتور نصب شده روی کفکش 32 متری 1 اینچ

هر پمپی برای شروع به کار به یک نیروی محرکه نیاز دارد. این نیرو ممکن هست با یک موتور بنزینی، دیزلی یا برقی تولید شود. در پمپ کفکش این نیرو توسط یک الکتروموتور برقی تک فاز یا سه فاز ایجاد می‌شود. سه نکته در هنگام خرید پمپ کفکش در مورد الکتروموتور آن اهمیت دارد. اول اینکه برق تک فاز نیاز دارد یا سه فاز، دوم توان الکتروموتور و میزان مصرف انرژی آن هست. هر چه قدر الکتروموتور قوی‌تر باشد، ارتفاع آبدهی و میزان آبدهی پمپ کفکش می‌تواند افزایش پیدا کند. نکته سوم و خیلی مهم، نوع سیم پیچ استفاده شده هست.

دو نوع سیم پیچ برای الکتروموتور در بازار هست. سیم پیچ مسی که بازدهی بالاتری دارد، تلفات کمتری را تولید می‌کند و در نتیجه امکان سوختن کمتری دارد و عمر بیشتری خواهد داشت. این نوع سیم پیچ بهترین انتخاب برای شماست. اما سیم پیچ های آلومینومی که قیمت ارزان تری دارند، تلفات بیشتر و بازدهی کمتری دارند و در نتیجه تولید گرمای زیاد، زودتر دچار سوختگی می‌شوند. این نوع سیم پیچ به هیچ وجه توصیه نمیشود و خرید پمپ کفکش با این مشخصات فقط برای استفاده‌های کوتاه مدت می‌تواند توجیه داشته باشد.

در مورد الکتروموتور نصب شده روی پمپ کفکش 32 متری 1 اینچ سی ان بی، دارای سیم پیچ مسی است که توان 1.2 کیلو وات معادل 5.2 آمپر را بصورت تکفاز و ولتاژ 220 ولت مصرف می‌کند.

فلوتر چیست و چه نقشی در کفکش 32 متری 1 اینچ سی ان بی دارد؟

این سئوالیست که ذهن خیلی از خریدارنی که اطالاعات کاملی در مورد کفکش‌ها ندارند را به خود مشغول می‌کند. اما اگر شما هم از علت نصب و نحوه عملکرد فلوتر اطلاع ندارید، اجازه دهید این موضوع را برای شما توضیح دهیم. واقعیت این هست که اوایلی که پمپ کفکش به بازار وارد شده بود، با وجود اینکه مزایای بسیاری داشت، اما یک مشکل بزرگ را از خود نشان داد. این مشکل سوختن الکتروموتور آن بود. در چاه‌هایی که عمق و آب زیادی داشتند، کفکش‌ها بدون هیچ علت خاصی می‌سوختند.

با بررسی علل مختلفی که می‌توانست منجر به این موضوع شود، علت اصلی آن کشف شد. جریان از این قرار بود که با شروع به پمپاژ آب توسط پمپ کفکش، سطح آب شروع به پایین آمدن می‌کرد. تا جایی که الکتروموتور از آب بیرون می‌آمد ولی پمپ که پایین‌تر از الکتروموتور قرار داشت، هنوز داشت آب را پمپاژ می‌کرد و کاربر متوجه کاهش سطح آب نبود.

در چاه‌هایی که عرض آن بزرگتر بود، زمان بیشتری طول می‌کشید تا کفکش میزان آبی که از الکتروموتور تا پمپ هست را تخلیه کند. با بیرون ماندن الکتروپمپ بیرون از آب، که برای کاهش دمای داخلی خود از آب اطراف خود استفاده می‌کرد، دمای آن شروع به بالا رفتن می‌کند. با بالا رفتن دما، مقاومت سیم پیچ هم در برابر عبور جریان الکتریکی افزایش می‌یابد و همین باعث افزایش سرعت بالا رفتن دما می‌شود. این سیکل باعث می‌شد تا الکتروموتور پمپ کفکش فقط در چند دقیقه بسوزد.

نحوه عملکرد فلوتر و محافظت از پمپ کفکش

برای جلوگیری از این کار، باید چاره‌ای اندیشیده می‌شد که از پایین رفتن سطح آب کمتر از الکتروموتور جلوگیری شود. فلوتر دقیقا برای رفع این موضوع به پمپ کفکش اضافه شد. فلوتر از نظر لغوی یعنی شناور. این قطعه تشکیل شده بود از یک محفظه پلاستیکی، یک گوی فلزی و دو الکترود فلزی. داخل فلوتر هواست و گوی فلزی داخل آن آزادانه در حال حرکت هست. چون چگالی فلوتر کمتر از آب هست، وقتی در آب قرار می‌گیرد به سمت بالا کشیده می‌شود. در نتیجه گوی به پایین میافتد.

در قسمت پایین و دو طرف، الکترودهایی هستند که مسیر عبور جریان الکتریکی از آنها عبور می‌کند. با افتادن گوی روی این الکترود‌ها، مسیر متصل شده و جریان عبور می‌کند و پمپ کفکش 1 اینچ CNB شروع به کار می‌کند. در صورتی که سطح آب پایین بیاید، فلوتر نیز به سمت پایین آمده و گوی از الکترود ها جدا میشود. همین امر باعث می‌شود که مسیر جربان قطع شده و پمپ کفکش خاموش شود. در نتیجه با یک عملکرد ساده و اضافه شدن فلوتر به پمپ کفکش، از سوختن آن در بسیاری از موارد جلوگیری شد.

باید به این نکته توجه داشت که از فلوتر نمی‌توان در همه جا استفاده کرد و در برخی کاربردها مجبور به استفاده از کفکش بدون فلوتر هستیم. که در مقاله فلوتر چگونه از سوختن پمپ کفکش جلوگیری می‌کند؟ در مورد آن صحبت می‌کنیم.

پمپ نصب شده روی کفکش 32 متری 1 اینچ CNB

این پمپ بصورت تک پروانه هست و می‌تواند در بهترین حالت 1.5 متر مکعب آب را در هر ساعت انتقال دهد. خروجی پمپ 1 اینچ می‌باشد و برد حداکثر ارتفاع آن 32 متر می‌باشد. استفاده از پمپ کفکش 32 متری 1 اینچ CNB تا حدود 28 متر ارتفاع می‌تواند کارایی داشته باشد.

جدول مشخصات پمپ کفکش 32 متری 1 اینچ CNB

برای اینکه با مشخصات پمپ کفکش 32 متری 1 اینچ مدل QDX1.5-32-0.75(F) بطور سریع و خلاصه آشنا شوید، می‌توانید آنها را در جدول زیر مشاهده نمایید.

برندCNB
مدلQDX1.5-32-0.75(F)
توان الکتروموتور1.2 کیلو وات
ولتاژ220 ولت
تعداد فازتک فاز
آمپر مورد نیاز5.2 آمپر
خازن0.75 فاراد
درجه عایقیIP68
فلوتردارد
فرکانس50 هرتز
سایز دهنه خروجی1 اینچ
حداکثر میزان آبدهی1.5 متر مکعب در ساعت
ارتفاع حداکثر32 متر
حداکثر ارتفاع توصیه شده28 متر
دور موتور2850 دور در دقیقه
قطر حداکثر24 سانتیمتر

قیمت کفکش به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کفکش به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم‌ترین عامل آن سایز و قدرت الکتروموتور است. هر چقدر قدرت الکتروموتور بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. بدنه الکتروپمپ‌ها معمولا از آلومینیوم ساخته می‌شوند اما در برخی مواقع این بدنه جهت کاهش قیمت از جنس پلاستیک انتخاب می‌گردد. طول کابل همراه الکتروپمپ نیز مهم است. در برخی موارد این کابل به حداقل کاهش می‌یابد ولی تغییری در قیمت ایجاد نمی‌شود. جنس خروجی دستگاه می‌تواند قیمت را بصورت جزئی تغییر دهد.

خروجی‌های برنجی کیفیت و قیمت بیشتری نسبت به خروجی پلاستیکی دارند. ارتفاع آبدهی بستگی به قدرت پمپ نصب شده دارد. هر چقدر پمپ قوی‌تر و گران‌تر باشد، ارتفاع آبدهی و میزان آبدهی نیز بیشتر است. فلوتر عامل دیگر موثر در قیمت پمپ کفکش می‌باشد. در برخی مواقع فلوتر از روی دستگاه حذف می‌شود تا قیمت آن کاهش یابد.

علاوه بر همه‌ی موارد بالا، کیفیت تولید دستگاه و مواد مورد استفاده می‌تواند اصلی‌ترین نقش را در قیمت کفکش مورد نظر شما داشته باشد. پس با در ذهن داشتن موارد ذکر شده در اینجا، یک پمپ مناسب برای خودتان انتخاب نمایید.

توضیحات تکمیلی

Brand

نوع موتور

2 قطب, الکتریکی

وزن

8 کیلوگرم

کشور تولید کننده

چین

قدرت موتور

1.2 کیلووات

حداکثر ارتفاع آبدهی

32 متر

ارتفاع آبدهی توصیه شده

28 متر

قطر خروجی

1 اینچ

فلوتر قطع کن

دارد.

سیم همراه

5 متر

دیدگاهها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

کفکش 32 متری 1 اینچ - خرید کفکش 32 متری - خرید پمپ کف کش - خرید کف کش 1 اینچ - قیمت پمپ کف کش 1 اینچ - خرید پمپ کف کش 1 اینچ - لوازم کشاورزی فارم کالا - لوازم باغبانی فارم کالا
کفکش 32 متری 1 اینچ فلوتردار CNB

موجود در انبار

3,738,000 تومان