در گذشته تمامی کارهای کشاورزی به کندی و به سختی پیش می رفت و کشاورزی جزو کار های سخت و به نسبت کم بازده بود. ولی در قرن اخیر و با رشد دانش و فناوری و اختراع ماشین آلات و ورود آنها به بخش های مختلف، کشاورزی و باغبانی هم از این رشد بی نصیب نماند. چاله کن همانطور که از اسم آن برمی آید وسیله ایست که برای حفر گودال استفاده می شود. چاله کن موتوری یکی از وسایلی است که کار سخت و زمان بر چاله کندن را به راحتی برای باغداران انجام می دهد. برای آشنایی کامل با این وسیله با ما همراه باشید. شما می توانید انواع چاله کن موتوری را در وب سایت فارم کالا مشاهده نمایید.

کاربردهای چاله کن موتوری

چاله کن های موتوری در باغبانی و کشاورزی امروزه کاربردهای فراوانی دارد که باعث کاهش هزینه های کارگری، افزایش سرعت کار در این حوزه و در نتیجه افزایش بهره وری و سودآوری باغ برای باغداران می شود. در ادامه با کاربردهایی که دستگاه چاله کن موتوری در باغبانی دارد بیشتر آشنا می شویم.

چالکود در باغات و تاثیر چاله کن در انجام آن

درختان برای رشد مناسب نیاز به تامین مواد مورد نیاز خود در خاک دارند. باغداران هر ساله برای تامین غذای مورد نیاز درختان اقدام به کوددهی در باغات می کنند. این اقدام در گذشته می بایست با دست انجام می شد اما در حال حاضر با ورود ابزارهای موتوری به حوزه کشاورزی و باغبانی بسیاری از امور از جمله کوددهی را می توان به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه انجام داد. دستگاه چاله کن بنزینی می تواند چاله هایی به عمق 80 سانتیمتر را حفر نماید. در عملیات چالکود که در پاییز و زمستان انجام می شود معمولا از کودهای دامی پوسیده و برخی کودهای شیمیایی استفاده می شود. با استفاده از دستگاه چاله کن موتوری می توان در اطراف درخت حفره هایی با قطر 20 الی 30 سانتیمتر را برای رساندن کودها به ریشه ی درخت به سادگی حفر کرد.

استفاده از چاله کن موتوری در نهال کاری

فنس کشی و احداث گلخانه از جمله عملیات هایی هستند که به حفر چاله در تعداد بالا نیاز دارند. در حالت عادی و با استفاده از نیروی انسانی این عمل وقت و هزینه ی بالایی را نیاز دارد. اما با استفاده از چاله کن موتوری می‌توان در عرض چند ثانیه یک چاله مناسب را حفر کرده و از آن استفاده نمود. در این حالت با توجه به زیاد بودن چاله‌ها در زمان هزینه مورد نیاز صرفه جویی زیادی می شود. استفاده از چاله کن باعث افزایش چشمگیر سرعت و بازدهی کار خواهد شد.

قطعات دستگاه چاله کن موتوری

چاله کن ها دارای قطعات مختلفی هستند که هرکدام وظیفه ای را برعهده دارند که آشنایی با این قطعات در نگهداری، خرید و نحوه کار با دستگاه بسیار مهم می باشند. قطعات مختلف دستگاه چاله کن، مانند موتور، مته ها و گیربکس آن تاثیر زیادی در قیمت دستگاه چاله کن دارند. در ادامه با بخش های اصلی این دستگاه بیشتر آشنا می شویم.

1.موتور چاله کن

موتور مهم ترین قسمت هر دستگاهی است.همه دستگاه ها برای تامین قدرت خود نیاز به یک موتور دارد. موتور دستگاه های چاله کن 2 زمانه است چرا که موتور های 2 زمانه به نسبت موتور های 4 زمانه دارای قدرت بیشتری هستند. معمولا موتور چاله کن های دارای قدرت 3 اسب بخار یا معادل آن 2.2 کیلووات را می باشند. حجم سیلندر موتور چاله کن های موجود در بازار به ترتیب 43، 52، 63 و 68 سی سی است. توصیه می شود برای بالا بردن سرعت و راحتی حین انجام کار از دستگاه های چاله کن 63 سی سی و 68 سی سی استفاده شود. توجه فرمایید که هر چه قدر حجم سیلندر بیشتر باشد موتور دارای قدرت تولیدی بیشتر است و به نسبت آن قیمت دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

موتور چاله کن موتوری - موتور چاله کن بنزینی - فارم کالا

سوخت موتور چیست؟

سوخت موتور چاله کن ها به صورت ترکیبی از بنزین و روغن است، چرا که موتور های 2 زمانه مخزن روغن ندارند و مجبورا برای روغن کاری باید بنزین و روغن با یکدیگر مخلوط شوند و در باک دستگاه ریخته شوند. نسبت اختلاط مناسب 1 به 25 می باشد.

2.شاسی چاله کن موتوری

شاسی نصب شده روی قیمت دستگاه چاله کن بنزینی بسیار موثر است. هر چه قدر سایز شاسی بیشتر باشد، هزینه ساخت محصول را بالا می برد و در نتیجه قیمت نهایی افزایش می یابد.

شاسی معمولی

این نوع چاله کن ها بسیار متداول هستند و اکثر دستگاه های چاله زن موجود در بازار از این مدل هستند هستند. مدل معمولی چاله کن ها به صورت تک نفره یا دو نفره مونتاژ می شوند به این معنی که اگر دستگاه شما دو نفره باشد برای کار با آن به دو نفر نیاز است.  البته استفاده تک نفره از این مدل نیز امکان پذیر است ولی برای تسلط بهتر و بالاتر بر دستگاه توصیه می شود از دو نفر در دستگاه های چاله کن دستی دو نفره استفاده شود.

ویدیو کار و معرفی چاله کن بنزینی با شاسی دو نفره

شاسی دو نفره در چاله کن ها باعث جلوگیری از خستگی و آسیب دیدن کاربرها می‌شود. این نوع گودال کن بنزینی این امکان را میدهد که دو نفر بصورت همزمان کنترل دستگاه را داشته باشند تا هم سرعت کارشان بالاتر برود و هم خستگی کمتری را متحمل شوند. برای مشاهده عملکرد این نوع دستگاه و نیز توضیح در مورد مشخصات آن ویدیو اختصاصی فارم کالا در این زمینه را مشاهده بفرمایید.

شاسی فرغونی

همانطور که گفته شد شاسی های معمولی متداول هستند ولی دارای برخی معایب بودند که ذکر شد. شاسی های فرغونی برای برطرف کردن معایب شاسی معمولی پا به بازار گذاشت و با مواجه شدن تقاضا از سمت باغداران مشخص شد که در این راه موفق بوده است و تبدیل به بهترین شاسی چاله کن برای باغبانی در بازار شد. این شاسی دارای دو دسته بلند است که همچون یک اهرم عمل کرده و نیروی وارده به شخص را کمتر می کند. قیمت چاله کن فرغونی به نسبت معمولی با توجه به کارایی آن بیشتر است.

مزایای شاسی فرغونی به نسبت شاسی معمولی شامل:

  • ایمن بودن کاربر به نسبت شاسی معمولی
  • کنترل بیشتر روی دستگاه در این شاسی
  • دور بودن از دود و صدای بلند دستگاه
  • کاهش فشار روی دست های کاربر ناشی از کار با دستگاه در طول زمان
  • حرکت بسیار اسان روی زمین به نسبت مدل معمولی
  • تحمل کمتر وزن دستگاه به دلیل وجود چرخ
چاله کن فرغونی فارم کالا - خرید چاله کن فرغونی - قیمت چاله کن فرغونی

ویدیو عمکلرد چاله کن فرغونی

چاله کن موتوری فرغونی یکی از مدل‌های جدید است که به بازار ایران وارد شده است. به خاطر جدید بودن این مدل خیلی از کاربران فارم کالا تصوری از عملکرد دستگاه نداشتند. به همین دلیل و نیز برای آشنایی هر چه بیشتر آنان با این نوع دستگاه چاله کن، ویدیوی زیر بصورت اختصاصی توسط فارم کالا تهیه شده است. از شما عزیزان دعوت می‌شود تا این ویدیو را مشاهده بفرمایید.

3.مته چاله کن موتوری

عضوی از دستگاه که وظیفه کندن زمین را برعهده دارد و به کمک نیروی موتور باعث حفاری می شود، مته است. مته ها با توجه به نیاز بازار در قطر مته مختلفی تولید می شوند. ارتفاع استاندارد مته ها 80 سانتی متر است. قطر مته ها نیز به ترتیب 10، 20 ، 30 سانتی متری است. مته 10 برای فنس کشی و مته 20 و 30 برای چالکود و کاشت نهال استفاده می شوند.

مته چاله کن - قیمت مته چاله کن - خرید مته چاله کن - فارم کالا - کشاورزی آنلاین

خرید چاله کن موتوری از فارم کالا

دستگاه چاله کن موتوری امکان سفارش آنلاین از فروشگاه فارم کالا را دارد. برای خرید چاله کن موتوری اول می‌ بایست وارد وب سایت فارم کالا به آدرس farmkala.com شوید. سپس هم می‌توانید کلمه چاله کن را جست و جو کنید و هم می‌توانید از دسته بندی باغبانی و کشاورزی بخش موتور آلات،‌ دسته بندی چاله کن موتوری را انتخاب نمایید. در نتیجه تعداد متعددی دستگاه چاله کن را می توانید مشاهده بفرمایید و از بین آنها دستگاه مناسب برای کار خود را انتخاب نمایید.

قیمت چاله کن موتوری

قیمت چاله کن موتوری به نسبت برند، نوع شاسی و نیز قدرت موتور می‌تواند بسیار متفاوت باشد. البته باید لوازم همراه دستگاه چاله کن نیز در نظر گرفت. برخی از فروشگاه ها مثل فارم کالا این محصول را بصورت کامل و با تمام تجهیزات قیمت گذاری می‌کنند اما برخی دیگر آنها را بصورت جداگانه به فروش میرسانند. پس هنگام چک کردن قیمت چاله کن بنزینی به وسایل همراه دستگاه دقت بفرمایید. خرید چاله کن موتوری می‌تواند برای کار باغبانی بسیار مفید باشد و سرعت شما را بسیار بالا ببرد.