پشم چین برقی اسپیرینت مدل ۰۰۴

8 دقیقه مطالعه

پشم چین برقی اسپیرینت مدل ۰۰۴

از زمان های گذشته های دور یکی از حیواناتی که همیشه برای انسان مورد نیاز بوده و هست گوسفند است. چرا که از تمام قسمت های آن برای انسان قابل استفاده میباشد. اما قسمت مورد نظر ما در این مقاله پشم گوسفندان است. چرا که انسان برای تولید لباس های خود به نخ نیاز دارد که آن هم از پشم گوسفندان تامین میشود. از زمانی که انسان مفهوم پشم گوسفندان را متوجه شد به آن نیاز پیدا کرد دنبال راهی برای جدا کردن پشم گوسفندان گشت. میشه گفت به اولین وسیله ای که به آن رسید قیچی دستی پشم چین بود.

قیچی های دستی وسیله بود که به صورت خیلی بزرگ و خیلی سفت بودن که باعث زخمی شدن پوست حیوان و همچین زخمی شدن دست چوپان میشد. برای پشم چینی زمان زیادی را باید صرف این کار میکردند اگر در این کار اگر شخص حرفه ای نبود در بعضی مواقع باعث تلف شدن گوسفند میشد.

روش نوین پشم چینی

اما با مرور زمان نسل بعدی پشم چینی که به آنها پشم چین دستی میگفتند و مانند ماشین اصلاهای دهه ۵۰ و ۶۰ که برای اصلاع سر ما  استفاده میشد شبیه بود با این تفاوت که کمی بزرگتر و با دندانه های قطور تر نسبت به نوع انسانی آن بود.

اما این مدل هم معایب خود را داشت درست بود نسبت به نوع قیچی مدت زمان کمتری رو شامل میشد . و خطر زخمی شدن برای گوسفند کمتر بود اما این وسیله هم باعث خستگی دست چوپان در هنگام کار و همچنین زمان بر بودن میشد.

اما با پیشرفت روزافزون در همه حوزه ها نسل بعدی این وسیله کاربردی وارد بازار شد ، تا بتواند این کار سخت و زمان بر پشم چینی را راحتر کند. در این زمان دستگاه های برقی پشم چینی وارد بازار شدن. که هم زمان را کمتر میکرد و هم باعث خستگی دست چوپان در هنگام کار نمیشد و همچنین هیچ خطری بری گوسفند نداشت. در ادامه به معرفی و بررسی پشم چین برقی اسپیرینت مدل ۰۰۴ میپردازیم.

انواع پشم چین

پشم چین برقی وسیله است که در چند مدل در بازار موجود است:

اما تفاوت های این ها در چیست . پشم چین برقی که فقط به صورت برق شهری کار میکند و میتوانند حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ راس گوسفند را پشم چینی کند.

اما پشم چین شارژی همان طور که از اسم آن پیداست داخل خود باتری قابل شارژ دارد و مدل زمان کمتری میتواند حداقل ۴۰ الی ۵۰ راس گوسفند را پشم چینی کند.

و در آخر پشم چین صنعتی دارای یک موتور قدرتمند با کابل انتقال قدرت از موتور به تیغه و همچنین قابلیت سوهان کاری تیغه ها را دارد و این مدل حداقل بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ راس گوسفند را میتواند پشم چینی کند.

نوع کار پشم چین برقی اسپیرینت

ساختار کلی دستگاه پشمچین به این صورت است که از ۴ قسمت تشکیل میشود.

  • تیغه ها
  • موتور و بدنه
  • کابل برق
  • محل روغن ریزی

تیغه های پشم چین برقی اسپیرینت

یکی از اصلی ترین بخش های هر پشم چین قسمت تیغه های آن است چرا که وظیفه برش پشم از پوست گوسفند را دارد . اما خود تیغه ها از دو بخش تشکیل میشود اول قسمت پایینی دستگاه تیغه های بزرگ ،  بخش بالای خود دو نوع مختلف دارد.

  1. تیغه صاف
  2. تیغه سر کج یا گوزنی

تفاوت این تیغه ها در این است که در نوع تیغه صاف تمام تیغه های پشم چین به صورت صاف قرار دارد و برای گوسفندانی که شسته و تمیز هستند مناسب هست. اما در نوع تیغه های سر کج یا گوزنی ابتدا و انتهای ترین تیغه به صورت خم است و برای گوسفندانی که شسته نشده و پشم آنها به هم تنیده است برای بهتر پشم چینی می توان از این تیغه ها استفاده میکند.

تیغه کوچکتر هم بالای این تیغه قرار دارد که به صورت مستقیم به موتور وصل است که وظیفه برش پشم ها را به عهده دارد.

موتور و بدنه پشم چین برقی اسپیرینت مدل ۰۰۴

پشم چین برقی اسپیرینت مدل ۰۰۴ از یک موتور قدرتمند ۶۵۰ واتی با دور موتور ۲۶۰۰ دور در دقیقه استفاده میکند . طراحی بدنه به شکلی ساخته شده  که در طولانی مدت استفاده از دستگاه باعث خستگی و ناراحتی دست کاربر نمیشود. روی بدنه پشم چین برقی اسپیرینت مدل ۰۰۴ یک دیمر تنظیم کننده سرعت چرخش تیغه ها وجود دارد که میزان سرعت را از حالت ۱ تا ۶ قابل تنظیم است.

محل روغن ریزی پشم چین برقی اسپیرینت مدل ۰۰۴

یکی از مهمترین قسمت های این دستگاه قسمت روغن کاری میباشد.  چرا که هنگام پشم چینی و در تعداد بالا گوسفندان به دستگاه فشار وارد نشود، و برای از بین نرفتن تیغه ها و داغ نکردن موتور باید در این قسمت روغن مناسب آن ریخته شود.

توصیه های لازم قبل از استفاده از پشم چین اسپیرینت مدل ۰۰۴

  • قبل از استفاده از دستگاه پشم چین اسپیرینت مدل ۰۰۴ باید گوسفندان را شست و تمیز کرد . چرا که باعث میشود پشم تمیز شده و از هر نوع آلودگی مثل خاشاک تمیز شود تا به موتور و تیغهای دستگاه آسیب زده نشود.
  • در هنگام استفاده از دستگاه همیشه یادتان باشد که قبل از کار . دستگاه را روغن کاری کنید تا  قسمت های متحرک که با هم در استعکاک هستند ،برای بالا بردن طول عمر آن بهتر است از روغن نمره ۱۰ یا روغن هیدرولیک مرغوب استفاده شود.
  • برای اینکه پشم چین اسپیرینت مدل ۰۰۴ هنگام کار که در معرض گرمای استعکاکی قرار دارد، بهتر است از مخلوط آب و صابون در کنار خود استفاده کنید تا باعث از بین رفتن تیغه ها نشود.
  • روش استفاده از مخلوط آب و صابون به این صورت است، که در فواصل ۱ دقیقه ای بعد از هر کار سر تیغه ها را در آنفرو برده و سپس از آن استفاده کنید.
  • تیغه ها را در هنگام بستن به آنها توجه کنید که نه باید زیاد سفت و نه زیاد شل ببندیم، چرا که در هر دو صورت باعث نابودی موتور و تیغه ها میشود.
  • بعد از هر بار که گوسفند و یا در هنگامی که احساس کردین موتور داغ شده است چند دقیقه به آن استراحت دهید تا خنک بشود .

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید