بهترین اره موتوری هرس [راهنمای خرید]

اره موتوری دسته بلند با دسته تلسکوپی

11 دقیقه مطالعه

۱۷۰بهترین اره موتوری هرس [راهنمای خرید]

هرس کردن یکی از عملیات‌های باغبانی است که هر ساله از فصل پاییز تا بهار انجام می‌گیرد. این عملیات از اهمیت بالایی برخوردار هست و تاثیر مستقیمی روی سلامت درخت و میزان محصول سال آینده خواهد داشت. برای این منظور از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود. مانند قیچی هرس شارژی، اره هرس و اره موتوری. هر یک از این ابزارها نقش بسیار مهمی در هرس کاری امروزی دارند. اما اینکه بهترین اره موتوری هرس باغات کدام هست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد را در ادامه بررسی می‌کنیم و مدل‌های موجود در بازار ایران را با بیان ویژگی‌های آنها معرفی خواهیم نمود. در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی‌های بهترین اره موتوری هرس باغات[دسته بلند]

برای بررسی دقیق این موضوع باید در نظر داشت که در هرس کاری، شاخه‌های مختلفی بریده می‌شود و نمی‌توان همه نیازهای یک هرس کار را با یک اره موتوری بنزینی برطرف کرد. به عنوان مثال اره بنزینی که نیاز هست که درختی را از تنه قطع کند، حتما باید با اره‌ای که شاخه‌های در ارتفاع را می‌زند، متفاوت باشد. پس ۴ تیپ اره موتوری مناسب هرس را به ترتیب زیر در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • اره موتوری دسته بلند
  • اره موتوری سبک و کوچک
  • اره موتوری سنگین و قدرتمند
  • اره موتوری اقتصادی

اره موتوری دسته بلند

این نوع اره‌ها به تازگی وارد بازار ابزار آلات باغبانی شده‌اند و توانسته‌اند توجه بسیاری از باغداران را به خود جلب کند. این نوع اره از نظر طراحی با اره موتوری معمولی متفاوت هست و بیشتر شبیه به دستگاه علف زن موتوری می‌باشد. یک اره زنجیری با طول ساطور ۲۵ الی ۳۰ سانتیمتر که به وسیله یک لوله به موتور متصل می‌شود این دستگاه را تشکیل می‌دهند. اره موتوری دسته بلند را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • ارزان ترین مدل اره دسته بلند از الحاقی اره یا علفتراش چندکاره
  • اره موتوری دسته بلند با دسته ثابت
  • اره موتوری دسته بلند با دسته تلسکوپی
  • اره شارژی دسته بلند

در ادامه هر یک از موارد را تک تک بررسی نموده و معایب و مزایای آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ارزان ترین مدل اره دسته بلند از الحاقی اره یا علفتراش چندکاره

شاید ارزان ترین مدل اره موتوری دسته بلند، همان الحاقی اره برای دستگاه علفتراش باشد که به سر لوله متصل شده و با یک هزینه کم شما را صاحب یک اره موتوری دسته بلند می‌کند که می‌توانید شاخه‌های در دسترس را به راحتی برش بزنید. طول دسته این دستگاه حدود ۱۷۰ سانتیمتر می‌باشد که با احتساب خود الحاقی به دو متر می‌رسد. ارتفاع دسترسی و برش شما نهایت به ۳ متر خواهد رسید. استفاده از علفتراش چندکاره نیز در حقیقت همان الحاقی اره این دستگاه هست با این تفاوت که در برخی مدلهای علفتراش چندکاره از یک قطعه واسط استفاده شده که می‌تواند ارتفاع دسترسی شما را حدود ۱ متر افزایش دهد. پس مزایای استفاده از این الحاقی اره یا علفتراش چندکاره:

  • قیمت مناسب و اقتصادی
  • دسترسی با شاخه‌هایی تا ارتفاع ۳ متر
  • دارا بودن موتور قدرتمند

هر چند این الحاقی بسیار مفید بوده و برای باغداران خرد جوابگوست. اما برای باغداران بزرگ و هرس کاران، بهترین اره موتوری هرس محسوب نمی‌شود. معایبی که می‌توان به این الحاقی گرفت:

  • عدم کیفیت بالا و نامناسب برای باغدارن بزرگ و هرس کاران
  • علفتراش معمولی برای دسترسی به ارتفاع طراحی نشده و نوع دسته و گاز آن مناسب نیست. (علفتراش چندکاره طراحی بهتری دارد).
  • محدودیت در دسترسی به ارتفاع و برش شاخه‌ها در درخت‌های بلندتر

پس اگر شما هم دنبال یک اره موتوری دسته بلند هستید، در ادامه با معرفی مدل حرفه‌ای آن همراه ما باشید.

اره موتوری دسته بلند با دسته ثابت

این دستگاه فقط با هدف هرس کردن تولید شده و این موضوع در طراحی آن لحاظ شده‌است. اره موتوری دسته بلند با دسته ثابت طولی حدود ۳ متر دارد و دسته گاز و دسته نگهدارنده آن به گونه‌ای طراحی شده که برای هرس کاری و برش شاخه‌ها مناسب باشد. این دستگاه با هدف هرس کردن درخت‌های کوتاه و متوسط توسعه یافته و از موتور دو زمانه ۲۶ سی سی استفاده می‌کنه. با استفاده از این مدل اره موتوری می‌توان شاخه‌های وسطی را که نیاز به هرس دارند، هرس کرده و همچنین شاخه‌های درخت‌هایی مثل آلو، آلوچه و زرد‌آلو را که ارتفاع کمی دارند، هرس نمود. از مزیت‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اجازه دسترسی آسان به شاخه‌های میانی درخت
  • دسترسی به شاخه‌های بالاتر درخت‌های کوتاه و متوسط
  • طراحی حرفه ای مخصوص هرس از نظر قرار گرفتن اجزا مختلف

اما عیب این دستگاه را می‌توان محدود بودن ارتفاع آن دانست که برای درخت‌های بلندتر کاربردی ندارد. پس از مشاهده این ایراد، نسل بعدی اره موتوری دسته بلند، با دسته تلسکوپی و قابل تنظیم به بازار آمد. پس اگر درخت‌های شما نیز بلند هستن، در ادامه با مشخصات آن‌ها نیز آشنا شوید.

اره موتوری دسته بلند با دسته تلسکوپی

این نوع اره موتوری تمام مشخصات اره موتوری دسته بلند با دسته ثابت را دارد اما در آن سعی شده تا ایراد کار را که کوتاه بودن دسته را با جایگزینی کردن دسته تلسکوپی که امکان تنظیم ارتفاع دارد، رفع شود. این اره موتوری دسته تلسکوپی بلندترین نوع اره موتوریست که می‌توانید در بازار تهیه کنید. طول آن در حالت عادی به ۳ متر و در نهایت به ۴.۳۰ متر می‌رسد. این دستگاه یک انتخاب ایده آل برای هرس کاری است. مانند مدل قبلی یک موتور ۱ اسب بخار دو زمانه بنزینی دارد. طول ساطور این نوع اره نیز حدود ۲۵ الی ۳۰ سانتیمتر هست که برای هرس کاری مناسب هست. طراحی این مدل نیز مناسب با هرس بوده است.

اره موتوری دسته بلند تلسکوپی - اره موتوری شاخه بر - خرید اره موتوری دسته بلند

مزایای اره موتوری دسته بلند تلسکوپی را می‌توانید در پایین مشاهده نمایید که می‌توان گفت بهترین اره موتوری هرس برای شاخه‌ها و درخت‌های بلند هست:

  • افزایش بازدهی و سرعت هرس کاری بدون نیاز به بالا رفتن از درخت
  • دسترسی به بسیاری از شاخه‌هایی که حتی با بالارفتن از درخت هم در دسترس نبودند
  • کاهش ریسک آسیب دیدگی
  • دسترسی تا ارتفاع ۶ متری
  • افزایش درآمد هرس کاران با افزایش سرعت

شما می‌توانید ویدیو کامل معرفی و عملکرد این اره موتوری دسته بلند را در پایین با کلیک بر روی تصویر مشاهده کنید.

در ادامه در مورد اره موتوری‌های غیر دسته بلند که برای هرس مناسب هستند بحث خواهیم کرد.

ویژگی‌های بهترین اره زنجیری هرس باغات [غیر دسته بلند]

اره موتوری هایی که دسته بلند دارند را در بالا بررسی کردیم. اما با توجه به سایز بزرگ آنها، نمی‌توان از اره موتوری دسته بلند در همه جا استفاده کرد. در بسیاری از مواقع درخت ارتفاع بالایی ندارد و در عین حال باید هرس شود. برای این منظور مدلهای مختلفی از اره زنجیری را می‌توان استفاده کرد. اما انتظاری که یک هرس کار از اره زنجیری خوب برای هرس دارد بصورت زیر هستند:

  • تا جای ممکن سبک باشد.
  • سایزی متناسب با سایز اکثر شاخه‌ها داشته باشد.
  • از نظر سایز امکان مانور خوبی داشته باشد.
  • قدرت بالایی داشته باشد تا کمتر گیر کند.
  • قطعات مختلف آن کیفیت بالایی را ارائه دهد تا کارایی بالایی داشته باشد و سریع خراب نشود.
  • قطعات یدکی آن در دسترس باشد.

با در نظر داشتن این ویژگی‌ها در ادامه اره زنجیری های موجود در فارم کالا را که برای هرس کاری مناسب هستند را بررسی می‌کنیم.

اره زنجیری رولکس مدل ۲۵۰۰

این اره زنجیری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هرس شاخه‌هایی با قطر کم هست. تقریبا سبک‌ترین مدل اره زنجیری موجود در بازاره، سایز ساطورش فقط ۳۰ سانتیمتره و می‌تونه مانور خوبی بین شاخه‌های فشرده داشته باشه. یک ویژگی بسیار جالبی که این محصول داره، طراحی خاص اون هست. این طراحی جدید به کاربر این امکان رو میده که بتونه با یک دست با این دستگاه کار کنه. حتی در این طراحی بالا رفتن از درخت هم در نظر گرفته شده که می‌تونین با استفاده از قلاب اون رو به خودتون نصب کنین. توان دستگاه ۱ اسب بخار انتخاب شده که با توجه به وزن و سایز کمش بسیار مناسبه.

اره زنجیری رولکس - اره موتوری مناسب هست - بهترین اره موتوری مناسب هرس - خرید اره موتوری هرس

این تیپ از اره موتوری با برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شود. به عنوان مثال اره موتوری اشتیل مدل Stihl 194T از همین تیپ اره زنجیری است.

اره زنجیری اشتیل مدل MS170

این اره زنجیری یکی از سبک‌ترین مدل‌های اشتیل هست که برای هرس بسیار عالیست. اره اشتیل MS170 فقط ۳.۸ کیلوگرم وزن داره و طول ساطورش ۳۰ الی ۳۵ سانتیمتره. این اره با توجه به کیفیت بالایی که داره، می‌تونه جز بهترین انتخاب‌ها برای هرس باشه. اره موتوری اشتیل مدل MS 170 ظرفیت سیلندرش ۳۰.۷ سی سی هست و توان حداکثر تولیدیش ۱.۷ اسب بخار اعلام شده. ظرفیت باکش فقط ۲۵۰ سی سی هست که سوخت اون از ترکیب روغن و بنزین به نسبت ۱ به ۲۵ تشکیل میشه. مخزن روغن کاری زنجیر هم ۱۴۵ سی سی گنجایش داره.

منابع:فارم کالا
این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید