علفتراش هوندا یک دستگاه چند کاره است. در سال های اخیر با توجه به افزایش استفاده از علفتراش ها، امکانات جدیدی به غیر از علفتراش برای آنها طراحی و تولید شده است. حتی اگر علفتراش خود را قبلا خریداری نموده اید و امکانات جدید همراهش نیست، به سادگی می توانید آنها را به صورت جداگانه تهیه نموده و استفاده بفرمایید. امکانات جدیدی که در کنار دستگاه های هوندا چندکاره عرضه می گردند از جمله الحاقی اره علفتراش. الحاقی های پرکاربرد علفتراش ها به صورت زیر هستند:

  • رتیواتور: وسیله ای مخصوص شخم زدن و سله شکنی سطحی. مناسب برای سله شکنی بین ردیف ها
  • اره هرس: تمامی باغداران در فصل های مختلف به اره نیازمند هستند. با تهیه اره هرس مخصوص علفتراش می توانند به سادگی شاخه درختان را هرس نمایند.
  • شمشاد زن: شمشاد زن وسیله ایست برای هرس شمشاد ها و شاخه های نازک و شکل دهی بوته های تزیینی.

و کاربردهای مختلف دیگر که برای انجام کارهای خاص باغبانی تولید شده اند.

 

در این بخش با نحوه ی نصب و نگهداری اره هرس علفتراش های چندکاره هوندا آشنا می شویم. طراحی علفتراش های چندکاره به گونه ای است که کاربردهای مختلف به سادگی با یکدیگر تعویض شوند. آما در علفتراش های تک کاره همچین امکانی در طراحی لحاظ نشده است. پس باید هنگام خرید هرگونه الحاقی به مشخصات علفتراش خود دقت نماییم و الحاقی مناسب آن را تهیه کنیم. 

علفتراش های هوندا دوشی و پشتی در ایران معمولا با قطر لوله ی 26 میلیمتر و شفت 9 خار عرضه شده اند. ولی در هر حال از مشخصات علفتراش خود اطمینان حاصل نمایید. برای اینکار لازم است گیربکس علفتراش که در نوک آن نصب شده است، باز گردد. معمولا گیربکس با 2 یا 3 پیچ به لوله بسته می شود. پس از باز کردن آن، می توان با خط کش قطر لوله علفتراش را اندازه گیری کرد. قطر بیرونی لوله ها به صورت استاندارد 26 میلیمتر و 28 میلیمتر هستند. تعداد خار شفت داخل لوله نیز معمولا 7 و 9 خار است.

 

در این ویدیو می توانید توصیه های شرکت هوندا را در مورد نحوه ی نصب، نگهداری و استفاده صحیح از اره علفتراش را مشاهده نمایید. زیرنویس فارسی این ویدیو به طور اختصاصی توسط فارم کالا تهیه شده است.

 

 

ویدیو آموزش نصب، نگهداری و استفاده از الحاقی اره علفتراش هوندا

 

 

آیا الحاقی اره را می توان به همه علفتراش ها نصب نمود؟

بله، اما باید قطر لوله علفتراش و تعداد خار شفت علفتراش با هم همخوانی داشته باشند.
اکثر علف تراش های چینی دارای قطر لوله 26 میلیمتری و تعداد خار 9 هستند.

منظور از شفت خار کجای علفتراش هست؟

داخل لوله علفتراش شفتی وجود دارد که وظیفه انتقال قدرت به گیربکس را به عهده دارد. سر این شفت به صورت دنده می باشد. تعداد این دنده ها ملاک می باشد.

آیا الحاقی اره به علفتراش های دو زمانه و 4 زمانه نصب می شود؟

بله، تفاوتی در نوع علفتراش و موتور آن نیست و می توان الحاقی اره را روی آنها نصب نمود.

الحاقی اره را از کجا خرید کنیم؟

شما می توانید از این محصول و محصولات مشابه دیگر را از فروشگاه اینترنتی کشاورزی فارم کالا بصورت آنلاین خرید بفرمایید.